یمن: به سر بردن در وضعیت «نه صلح و نه جنگ» امکان پذیر نیست – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، محمدعلی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن گفت: موانع زیادی در سایه تجاوز و محاصره وجود دارد و به همین دلیل با تمدید آتش بس مخالفت کردیم.

بر اساس این گزارش، محمدعلی الحوثی افزود: به سر بردن در وضعیت نه صلح و نه جنگ امکان پذیر نیست اما با توجه به تلاش هایی که صورت گرفته و مردم یمن انجام می دهند می توانیم بگوییم که پیشرفت هایی حاصل شده و توطئه دشمن پایان یافته است.

این عضو شورای عالی سیاسی یمن گفت: دشمن از دو جهت تلاش می کند، ابتدا توطئه برای ایجاد چندپارچگی در جبهه داخلی و دامن زدن به اختلافات حزبی، طائفه ای، مناطقی و انتقام جویی و دوم اعمال محاصره برای فرو پاشیدن نهادها و خدمات رسانی.

این در حالی است که عبدالکریم الحوثی وزیر کشور دولت نجات ملی یمن هم پیش از این گفت: ما در جنگ امنیتی با دشمن آمریکایی که همه اوضاع را در داخل کشور به منظور بهره برداری از آن رصد می کند، قرار داریم.

وی افزود: امریکا به دنبال هرج و مرج در یمن است. آمریکا در سایه حالت نه جنگ و نه صلح در یمن به دنبال تاثیرگذاری بر جبهه داخلی یمن و ایجاد فتنه در میان یمنی هاست.

وزیر کشور یمن تاکید کرد: در آینده نزدیک نهادهای امنیتی شبکه های بزرگی که با آمریکاییها و ائتلاف متجاوز سعودی مرتبط هستند و به دنبال تاثیرگذاری بر جبهه داخلی یمن هستند، را کشف خواهند کرد.

وی در ادامه اعلام کرد: نهادهای امنیتی هوشیار هستند و جامعه یمن نقش موازی در خنثی کردن توطئه های شیطانی که به دنبال برهم زدن ثبات داخلی و عمومی یمن است، ایفا می کند.



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا