یواس اوپن ۲۰۲۱؛ فوتبال به نفع تنیس به استراحت رفت

به گزارش “ورزش سه”، از امشب ۱۴۱‌امین دوره مسابقات تنیس ازاد امریکا در مرکز تنیس ملی بیلی جین کینگ واقع در کرونا پارک نیویورک در حالی آغاز می‌شود که با تعطیلی موقت فوتبال باشگاهی در جهان و شروع تعطیلات فیفادی، از امشب تنیس، محور اصلی برنامه‌های ورزشی در سراسر جهان خواهد شد. ۲۵۶ تنیسور از ۴۶ کشور در بخش‌های انفرادی زنان و مردان با یکدیگر مسابقه می‌دهند تا جایزه‌های ۲.۵ میلیون دلاری مسابقات را تصاحب کنند. اما در نخستین روز برگزاری، قهرمانان صاحب‌نام بسیاری مقابل حریفان خود قرار می‌گیرند.

در بخش زنان اسلوان استیفنز و مدیسون کی، قهرمان و نایب قهرمان سال ۲۰۱۷ یو‌اس اوپن از ساعت ۲۰:۳۰ در ارتور اش، بزرگ‌ترین استادیوم تنیس جهان با ظرفیت ۲۳۷۷۱ نفر با یکدیگر برای صعود به دور دوم مسابقه می‌دهند. گاربینه موگوروزا قهرمان ویمبلدون ۲۰۱۷ هم از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه لویی ارمسترانگ برابر دونا وکیچ کروات قرار می‌گیرد.

 

سیمونا هالپ قهرمان رولند گاروس ۲۰۱۸ هم که به تازگی از بند مصدومیت رها شده، به طور همزمان در کورت گرنداستند برابر کمیلیا جیورجی، تنیسور آماده ایتالیایی قرار می‌گیرد. در ادامه انجلیک کربر المانی که قهرمانی در یو اس اوپن را هم در سبد عناوین متعددش  دارد، با دایانا یاسترمسکا از اوکراین مسابقه می‌دهد. الینا اسویتولینا دارنده برنز المپیک و بخت پنجم قهرمانی هم با مارینو از کانادا روبرو می‌شود.

 

باربورا کریچکووا قهرمان انفرادی و دوبل رولن گاروس ۲۰۲۱ هم که بعد از کسب طلای دوبل المپیک با روحیه‌ای مضاعف گام به امریکا نهاده، در دور اول کار سختی برابر استرا شارما استرالیایی نخواهد داشت. اما بامداد فردا ویکتوریا ازارنکا نفر اول سابق دنیا برابر مارتینکوا از چک قرار می‌گیرد. در ادامه هم ارینا زابلانکا بخت دوم قهرمانی در کورت ارمسترانگ اماده مسابقه با استویانوویچ صرب خواهد بود.  در اخرین مسابقه هم در استادیوم ارتور اش، نائومی اوساکا مدافع عنوان قهرمانی، در دور نخست با ماریا بازکوا دیگر تنیسور اهل چک مصاف می‌دهد. اوساکا که در رولن گاروس به علت مخالفت با قوانین رسانه‌ای بعد از دور اول کنار کشید و به علت مشکلات روحی در ویمبلدون نیز حاضر نشد، پس از حذف در المپیک، می‌کوشد تا با تکرار قهرمانی سال گذشته در یو‌اس اوپن امسال، تعداد گرنداسلم‌های خود را به عدد پنج برساند هرچند که در این راه حریف بسیار اماده‌ای به نام اشلی بارتی از استرالیا انتظارش را می‌کشد.

 

 

 

در بخش مردان نیز کوین اندرسون نایب قهرمان افریقایی سال ۲۰۱۷ برابر جیری وسلی از چک قرار خواهد گرفت. مارین چیلیچ قهرمان سابق یو‌اس اوپن نیز با فیلیپ کولشغرایبر تنیسور کهنه‌کار المانی روبرو می‌شود. اندره روبلف بخت پنجم قهرمانی هم برابر ایوو کارلوویچ، پیرمرد ۴۲ ساله کروات قرار خواهد گرفت. ایوو که رکورددار تعداد ضربات ایس در تاریخ تنیس نیز می‌باشد، امسال برای اخرین بار در مسابقات یو‌اس اوپن شرکت می‌کند.

 

اما بی‌گمان حساس ترین و پرتماشاگر‌ترین تقابل امشب به دیدار استفانوس سیتسیپاس بخت سوم قهرمانی با سر اندی‌ماری، سوپراستار بریتانیایی دنیای تنیس بر‌میگردد، جایی که بعد از رقابت استیفنز و کی در استادیوم ارتور اش، نگاه‌ها به ستارگان نسل‌های مختلف تنیس خیره خواهد شد. اندی که سابقه قهرمانی در یو‌اس اوپن را دارد، بعد از سال ۲۰۱۷ به دلیل مصدومیت‌های متوالی و خسته کننده دیگر نتوانست روند موفقیت های خود را تکرار کند و سال گذشته هم تنها تا دور دوم صعود کرد اما امسال فرم بهتری از خود نشان داد هرچند از بد حادثه، در دور نخست باید با یکی از بهترین تنیسور‌های فعلی جهان از یونان مسابقه دهد. استفانوس که سابقه قهرمانی در رقابت‌های فینال ای‌تی‌پی تور را هم دارد، پس از کسب نایب قهرمانی در رولن گاروس امسال، به گفته خودش تنها برای قهرمانی پای به مسابقات می‌گذارد.

 

 

 

بامداد فردا نیک کریوس، تنیسور مستعد و پرحاشیه استرالیایی هم برابر بائوتیستا اگوت از اسپانیا قرار می‌گیرد تا شاید شاهد یکی از مسابقات جذاب دور ابتدایی باشیم. نیک که در خلال مسابقه با آلیاسیم از ویمبلدون کناره‌گیری کرد، به علت مصدومیت از حضور در المپیک و وینستون سالم هم انصراف داد تا با امادگی کامل در یواس اوپن حاضر شود. در اخرین دیدار شب اول یو‌اس اوپن ۲۰۲۱ هم دنیل مدودف بخت دوم قهرمانی و نایب قهرمان سال ۲۰۱۹ در استادیوم ارتور اش احتمالا کار سختی مقابل ریشارد گاسکه فرانسوی نخواهد داشت. دنیل در کنفرانس مطبوعاتی قبل از مسابقات، قاطعانه از تلاش خود برای کسب قهرمانی گفت و تاکید کرد همه سعی خود را می‌کند تا جوکویچ در راه بی رقیب شدن در تعداد عناوین قهرمانی  گرنداسلم‌ها ناکام بماند. رویایی که مدودف برای دستیابی به آن، باید ابتدا از سد رقبای قدرتمندی چون سیتسیپاس عبور کند.

 

 

گرنداسلم امریکا هرساله در پایان اگوست پذیرای خیل بی‌شمار عاشقان تنیس در نیویورک می‌شود و همواره مورد توجه تمامی رسانه‌ها و تلویزیون‌های ورزشی قرار می‌گیرد و حتی نبود قهرمانانی چون فدرر، نادال، خواهران ویلیامز و دومنیک تیم هم نتوانسته از جذابیت این تورنومنت کم کند. شما علاقه‌مندان می‌توانید ضمن تماشای مهم‌ترین دیدارهای اخرین گرنداسلم سال در سایت آنتن، تمامی اخبار و حواشی مسابقات را در سایت “ورزش سه” دنبال کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا