یورش شبانه صهیونیست ها به روستای کفر دان در غرب جنین – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، مبارزان مقاومت فلسطین به سمت نظامیان اشغالگر اسرائیلی که به روستای کفر دان در غرب جنین یورش برده بودند، تیراندازی کردند.

در عین حال برخی منابع اعلام کردند که مبارزان فلسطینی در جریان این عملیات اشغالگران اسرائیلی را با نارنجک‌های دست‌ساز هدف قرار دادند.

در جریان یورش نظامیان، صهیونیست‌ها منزل شهید «احمد ایمن ابراهیم عابد» و شهید «عبدالرحمن هانی صبحی عابد» دو مجری عملیات تیراندازی اخیر در ایست بازرسی جلمه که به هلاکت یک افسر اسرائیلی منجر شده بود را محاصره کردند.

از سوی دیگر، منابع محلی اعلام کردند که در پی یورش و حمله نظامیان اشغالگر اسرائیلی به روستای کفر دان در غرب جنین و محاصره خانه دو شهید فلسطینی، جوانان فلسطینی با آنان درگیر شدند که تا این لحظه یک نفر به ضرب گلوله اشغالگران زخمی شده است.

درگیری‌ها تا اواخر شامگاه یکشنبه ادامه داشته است.

رژیم صهیونیستی تلاش دارد تا با سکوت خبری و در حملات شبانه اهداف خود علیه فلسطینی‌ها را دنبال کند و از همین رو بیشتر یروش ها و حملات نظامیان صهیونیست علیه فلسطینی‌ها در آخر شب انجام می‌شود. این در حالی است که «کمیته حمایت از روزنامه نگاران فلسطین» در گزارشی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۲ بیش از ۷۰۰ بار آزادی رسانه‌ها را در فلسطین نقض کرده است که این اقدامات شامل قتل دو خبرنگار و زخمی شدن ده‌ها خبرنگار دیگر می‌باشد.

در این گزارش آمده است، نقض آزادی رسانه‌ها توسط رژیم صهیونیستی شامل نادیده گرفتن سلامتی و جان خبرنگاران، قتل و بازداشت آنها و استفاده از روش‌های خشونت آمیز و اهانت به خبرنگاران می‌باشد.

کمیته مذکور یادآور شد: رژیم صهیونیستی در سال گذشته، شیرین ابوعاقله خبرنگار الجزیره و غفران وراسنه خبرنگار ۳۱ ساله فلسطینی را در کرانه باختری به قتل رساند. بر اساس این گزارش، نظامیان صهیونیست ۲۱۵ بار خبرنگاران را با گلوله جنگی یا گلوله پلاستیکی هدف قرار داده اند که در این حملات ده‌ها نفر آسیب دیده اند.


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا