۱۰ زخمی براثر تیراندازی در ایالت فلوریدا آمریکا – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، در تداوم حوادث و اقدامات خشونت بار در آمریکا، درپی تیراندازی روز دوشنبه در ایالت فلوریدا چندین نفر زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، پلیس ایالت فلوریدا اعلام کرد که درپی تیراندازی در شهر لیکلند در ایالت فلوریدا ۱۰ نفر زخمی شدند.

پلیس افزود که حال دو نفر از خمی ها وخیم است و هشت مجروح دیگر جراحات متوسطی دارند.

پلیس در عین حال به جزئیاتی درباره عامل یا عاملان این تیراندازی و همچنین انگیزه آنها اشاره‌ای نکرد.

لازم به ذکر است که پس از وقوع حوادثی از قبیل تیراندازی در سوپر مارکت در «بوفالو» واقع در نیویورک که منجر به کشته شدن ۱۰ نفر شد و قتل عام در مدرسه‌ای در ایالت تگزاس که ۲۲ کشته برجای گذاشت، فشار بر دولت ایالات متحده برای مقابله با افزایش خشونت‌های مرتبط با اسلحه افزایش یافته است و اخیر نیز جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده بود که از لایحه مصوب مجلس سنا در آمریکا پیرامون سخت گیرانه تر کردن حمل آزادانه سلاح حمایت می‌کند.

این در حالیست که لابی پرقدرت اسلحه ساز در این کشور که از قدرت و نفوذ زیادی میان مقامات آمریکایی برخوردار است؛ اجازه پیاده سازی قوانین مشابه را نداده و با آنها به شدت مقابله کرده است؛ موضوعی که چندین کشته در هر روز در آمریکا برجای گذاشته است.

علیرغم مخالفت ظاهری مقامات این کشور نسبت به قوانین فعلی مرتبط با حمل و خرید و فروش سلاح گرم، لابی‌های قدرتمند اسلحه در آمریکا امکان هرگونه اعمال تغییرات در محدود کردن سیاست‌های یادشده را سد کرده‌اند.



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا