۱۰ هزار پرستار خانه نشین شده ایام کرونا در انتظار استخدام



معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان نظام پرستاری با اشاره به ایثار و فداکاری‌های پرستاران در ایام کرونا، گفت: خواسته اصلی ما این است که پرستاران خانه نشین شده بدون آزمون و بر اساس زحمات و سختی‌هایی که زمان موج‌های سهمگین کرونا کشیدند، مجددا به کار دعوت شوند.

حمیدرضا عزیزی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در ایام فراگیر شدن کرونا که فضای روانی خاصی هم بر جامعه حاکم بود برخی از نیروهای پرستاری در قالب نیروهای طرحی، تمدید طرح و حتی ۸۹ روزه بر اساس نیاز کشور پای کار ایستادند و خدمت ارائه کردند. این اتفاق در شرایطی رخ داد که حتی برخی از همکاران حوزه سلامت به دلیل کرونا خانه نشین شدند و خیلی از مشاغل دیگر هم دورکار شدند اما پرستارانی که عمدتا هم دهه هفتادی و جوان هستند، ایستادند و از سلامت مردم دفاع کردند.

او با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره پرستاران، ادامه داد: ایشان تاکید کردند که باید به مشکلات و وضعیت معیشتی پرستاران رسیدگی شود و حتی صراحتا فرمودند که پرستاران کارگر فصلی نیستند و نباید با آنها به گونه‌ای برخورد شود که وقتی به آنها نیاز داریم کمکشان را بخواهیم و وقتی بار بیماری کاهش می‌یابد آنها را رها کنیم.

وی افزود: این درحالیست که با فروکش کردن آمار ابتلا به کرونا متاسفانه بسیاری از همکاران ما که نیروهای طرحی و تمدید طرحی بودند، علی‌رغم ایثارهایی که کردند اما از کار بیکار شدند. سازمان نظام پرستاری رسیدگی به این وضعیت را اولویت اصلی خود قرار داد تا بتوانیم پرستارانی که در شرایط بحرانی به داد مردم و مملکت رسیدند را مجدد به کار بازگردانیم. به همین منظور جلسات متعددی با نهادهای مختلف داشتیم و سعی کردیم این نوع برخورد با پرستاران را در تریبون‌های مختلف مطرح کنیم تا به سرانجامی برسد.

او با اشاره به آخرین جلسه ستاد ملی کرونا که روز شنبه ۱۰ دی ماه سال جاری برگزار شد، بیان کرد: در این جلسه طبق دستور شخص رئیس جمهور مقرر شد تا جلسه بعدی ستاد ملی کرونا برنامه مشخص جذب پرستاران خانه نشین‌ شده فعال در زمان اوج کرونا ارائه شود. خواسته اصلی ما این است که این پرستاران بدون آزمون و بر اساس زحمات و سختی‌هایی که زمان موج‌های سهمگین کرونا کشیدند مجددا به کار دعوت شوند. مصوبات ستاد ملی کرونا حکم قانون را دارد و با توجه به لطف رئیس جمهور به کارکنان نظام سلامت خیلی امیدوار هستیم که موضوع مطرح شده مبنی بر جذب پرستاران خانه نشین شده در اسرع وقت محقق شود.

وی افزود: برآورد ما این است که پرستاران خانه نشین شده بیش از ۱۰ هزار نفر هستند. بخشی از این تعداد علی‌رغم اتمام مدت زمان طرح خود با اینکه می‌توانستند به خانه بروند تا روزهای بهتر و آسوده‌تری سرکار بیایند اما همچنان سنگر مبارزه با ویروس را حفظ کردند و با فروکش کردن امواج بیماری مورد بی‌مهری قرار گرفتند.

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان نظام پرستاری، تاکید کرد: اکنون با پیش‌بینی کارشناسان پیک موج جدید کرونا دور از انتظار نیست و باید پرستارانی برای خدمت به بیماران در بیمارستان‌ها باشند. البته امیدواریم افزایش موارد در موج جدید مشابه موج‌های قبلی نباشد، اما قطعا یکی از شاخص‌های مهم برای دفاع از سلامت مردم و مقابله با کرونا بحث نیروی انسانی کارآمد، توانمند و با انگیزه است. ما در حوزه نیروی انسانی پرستاری با شاخص‌های مطلوب و استاندارد فاصله زیادی داریم و باید اقدام به جذب پرستاران کنیم.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا