۱۵ درصد جاماندگان از تحصیل در البرز اصلاً شناسایی نشده‌اند


ایسنا/البرز مدیر کل آموزش استان البرز با اشاره به میزان جاماندگان از تحصیل استان گفت: در حال حاضر حدود ۸۵ درصد از جاماندگان شناسایی شده‌اند اما به دلیل مهاجر پذیر بودن استان تعداد کودکان جامانده از تحصیل همچنان افزایش می‌یابد.

به گزارش ایسنا، حجرگشت در نشست مطبوعاتی روز سه شنبه ۱۱ بهمن در پاسخ به خبرنگار ایسنا با اشاره به تعداد بازماندگان جامانده از تحصیل در این استان اظهار کرد: در حال حاضر ۸۵ درصد جاماندگان شناسایی و جذب شده‌اند.

وی افزود: مشکل آموزش و پرورش برای جذب بازماندگان از تحصیل این است که شرایط شناسایی این افراد سخت است چرا که این استان بسیار مهاجر پذیر است و اطلاعات مدام در حال تغییر و در بیشتر موارد اطلاعات افرادی که نقل مکان می کنند در دسترس مجموعه استان نیست.

مدیرکل آموزش پرورش استان البرز تصریح کرد: ما وظیفه داریم از روش های مختلف برای شناسایی آنان استفاده و از این شکاف تحصیلی جلوگیری کنیم.

وی در خصوص جاماندگان از تحصیل اتباع غیر ایرانی گفت: استان البرز در زمینه حضور اتباع یکی از استان‌های مهم و کلیدی کشور است و امسال چیزی حدود ۳۶ هزار اتباع را تا این لحظه در استان ثبت شده اند.

حجر گشت افزود: با توجه به مجوزهایی که در حال صدور است ممکن است این تعداد افزایش یابد.

آموزش پرورش به هیچ وجه موافق تعطیلی مدارس نیست

مدیرکل آموزش پرورش استان البرز ادامه داد: ما باید کمک کنیم مدارس تحت هیچ شرایطی تعطیل نشوند.

وی ادامه داد: هرچند گاهی شرایط خاص مانند کمبود گاز و آلودگی هوا مسئولین را ملزم به تعطیلی مدارس می‌کند اما به دلیل خسارات مالی، تربیتی و فرهنگی ضروری است از این مهم جلوگیری شود.

در حال حاضر تعداد ۵۵۰ هزار دانش‌آموز و ۲۵ هزار معلم شاغل در البرز داریم

حجر گشت در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در حال حاضر ۳ هزار نفر به صورت پاره وقت و حق التدریس و ۱۰ هزار نفر در مدارس غیر دولتی در این استان مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به کمبود فضای آموزشی در استان البرز افزود: در زمینه فضاهای ورزشی تعهد داده بودیم قبل از شروع سال تحصیلی حدود ۵۰ مجموعه ورزشی درون مدرسه ای که شامل سالن ورزشی و زمین چمن است به استان اضافه شود که در حال حاضر ۲ سالن ورزشی در کرج و فردیس به بهره برداری رسیده است و حدود ۲۷ زمین ورزشی دیگر آماده بهره برداری است.

وی ادامه داد: ۴۰  زمین ورزشی قبل از پایان سال افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا