۲۶ پایانه بندری کشور به بخش خصوصی واگذار شد



ایسنا/بوشهر رئیس اداره امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: از سال ۸۲ به عنوان زمان آغاز طرح واگذاری پایانه‌های بندری به بخش خصوصی، تاکنون ۲۶ پایانه بندری اعم از پایانه‌های کانتینری، جنرال کارگو و غلات به بخش خصوصی واگذار شده است.

علیرضا آذرباد چهارشنبه ۱۰ خرداد در نشست تخصصی حمل و نقل و نگهداری کالاهای خطرناک در بندر بوشهر اظهار کرد: این واگذاری ها در اجرا اصل ۴۴ قانون اساسی است که همچنان این روند در بنادر کشور تداوم دارد.

وی بیان کرد: اکنون ۱۸ شرکت کار راهبری پایانه‌های عملیاتی بنادر را بر عهده دارند که این پایانه‌ها عملیات باربری و انبارداری در بنار جنوب و علاوه بر این‌ها خنکاری در بنادر شمالی را بر عهده دارند.

رئیس اداره امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: در فرایند واگذاری پایانه‎‌های بندری به بخش خصوصی تمامی فعالیت‌‍‌های تصدی گری در قالب قرارداد به بخش خصوصی واگذار شدند که این روند به ارتقا کیفیت خدمات بندری و رضایت مندی مشتریان منتج شده است.

آذرباد افزود: در این قراردادها سعی شده تا تمامی الزام‌ها برای انجام بهینه خدمات بندری پیش بینی شود.

وی گفت: نظارت بر اجرای دقیق مفاد و تعهدات بخش خصوصی در قراردادهای بندری و ارزیابی عملکرد آنها از اهم موضوع‌های است که به بهبود ارائه خدمات منجر شده است.

آذرباد ادامه داد: مشتریان بندری اکنون با بخش خصوصی روبرو هستند که سازمان بنادر و دریانوردی به سهم خود هموار تلاش دارد قراردادها به نحوی تنظیم شود که رضایت مندی حداکثری مشتریان سازمان تامین شود.

وی اضافه کرد: این قراردادها هر ساله موردبازنگری قرار می‌گیرد تا با نظارت دقیق بر مفاد این قراردادها با رویکردی برد – برد خدمات بندری به بهترین نحو ممکن محقق شود و سوانح و چالش‌ها به کمترین میزان ممکن برسد.

آذرباد تصریح کرد: در حوزه خدمات بندری، از حیث کنترل و نظارت بر رعایت استانداردها و شناسایی انحراف احتمالی بسیار مهم و ضرورتی اجتناب ناپذیر است چراکه در غیر این صورت اختلال جدی در فعالیت‌ها رقم می‌خورد.

در این نشست تخصصی دکتر هاشمی در تشریح دستور العمل های حمل و نقل و نگهداری کالاهای خطرناک توضیحاتی برای حاضران ارائه کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا