۵۵۹۶ میلیون متر مکعب گاز به شبکه سراسری تزریق شد


ایسنا/بوشهر مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی اعلام کرد که در ۱۰  روز گذشته از دی‌ماه،  بیش از پنج هزار و ۵۹۶ میلیون متر مکعب گاز به خط سراسری تزریق شد.

احمد باهوش یکشنبه ۱۱ دی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به ورود موج سرمای جدید از ابتدای هفته جاری و افزایش مصرف گاز در کشور، از پالایشگاه‌های سیزده گانه مجتمع گاز پارس جنوبی در ۱۰  روز گذشته از دی‌ماه،  بیش از پنج هزار و ۵۹۶ میلیون متر مکعب گاز به خط سراسری تزریق شد.

وی با بیان این‌که تولید پایدار گاز در مجتمع گاز پارس جنوبی، گرمابخش منازل همه‌ی هموطنان است تصریح کرد: کارکنان و متخصصان پالایشگاه‌های مجتمع در گرمای بیش از ۴۵ درجه‌در ماه‌های گرم سال همراه با رطوبت و شرجی، عملیات تعمیرات اساسی را با موفقیت به سرانجام رسانده و پالایشگاه‌های سیزده گانه پارس جنوبی را برای آرامش و اسایش هموطنان جهت عبور از روزهای سرد سال آماده کرده‌اند.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به آمادگی ۱۰۰ درصدی این مجتمع تصریح کرد: در روز گذشته ( دهم دی‌ماه ) بیش از ۵۶۲ میلیون متر مکعب گاز به خط سراسری تزریق شده و متخصصان و کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی با تمام توان و به صورت شبانه روزی در جهت تولید پایدار گاز گام بر می‌دارند.

باهوش با اشاره به این‌که مجتمع گاز پارس جنوبی در حال حاضر با تامین بیش از ۷۵ درصد گاز کشور به پایتخت بزرگ تامین گاز تبدیل شده است گفت: مجتمع فاخر گاز پارس جنوبی با تکیه بر توان، دانش بومی و اقدامات شاخص و نوآورانه در حوزه استفاده از اقلام راهبردی و کلیدی ساخت بار اول و شرکت‌های دانش‌بنیان بین شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت رتبه برتر را کسب کرده است و توانسته بیش از ۵۰ درصد از قطعات و تجهیزات ساخت داخل را در پالایشگاه‌های سیزده گانه مورد استفاده قرار دهد.

مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی به میزان تولید گاز پالایشگاه‌های پارس جنوبی در ۹ ماه سال جاری اشاره کرد و عنوان داشت: با تلاش، خرد جمعی و کارگروهی تمام متخصصان و کارکنان در پالایشگاه‌های سیزده گانه، از ابتدای سال تا پایان آذرماه بیش از ۱۴۰ میلیارد متر مکعب گاز به خط سراسری کشور انتقال داده شده است.

انتهای پیام


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا