۵ قرارداد نفتی‌ها با دانش‌بنیان‌ها امروز منعقد می‌شود



امروز در حاشیه بیست و هفتمین نمایشگاه نفت‌، گاز، پالایش و پتروشیمی، ۵ قرارداد تولید بار اول میان شرکت‌های نفتی با شرکت‌های دانش‌بنیان به امضا می‌رسد.

به گزارش ایسنا، امروز شنبه، ۳۰ اردیبهشت در حاشیه بیست و هفتمین نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی ۵ قرارداد میان دو شرکت تابع وزارت نفت با شرکت‌های دانش‌بنیان با حضور روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری منعقد می‌شود.

برنامه تولید بار اول کالاهای فناورانه در قالب ماده ۱۰ قانون جهش تولید دانش‌بنیان به تصویب مجلس و شورای نگهبان رسید که آیین‌نامه اجرایی آن توسط دولت ابلاغ شده است.

کارگروه تولید بار اول به منظور مقابله با تحریم‌های حوزه محصولات فناورانه، با عضویت نمایندگان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و وزارت صنعت، معدن و تجارت، در شهریور ۱۳۹۸ تشکیل شده است.

در صورت تأیید کارگروه فوق‌الذکر، برای عقد قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان به منظور تولید بار اول اقلام فناورانه تحریمی و راهبردی، الزامی به برگزاری مناقصه نیست و معامله مورد نظر بدون انجام تشریفات قانون و مقررات برگزاری مناقصات قابل انجام است.

در صورت درخواست انعقاد قرارداد تولید بار اول، لازم است نامه تقاضا از سوی بالاترین مقام دستگاه اجرایی (مدیران عامل و یا رؤسای هیئت مدیره شرکت‌ها و همچنین رؤسای مؤسسات و سازمان‌هایی که طرف قرارداد با شرکت دانش‌بنیان هستند) به دبیرخانه تولید بار اول معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارسال شود.

در مراسم امروز قرار است ۵ قرارداد منعقد شود که به این شرح است:

– طراحی و ساخت ابزار حافظه‌دار اندازه‌گیری دما و فشار درون چاه
– طراحی و ساخت دستگاه کنترل و تحلیل بستن اتصالات لوله‌های جداری چاه
– ساخت و ارائه خدمات دستگاه اندازه‌گیری جریان چند فازی سیار
– طراحی و ساخت و خدمات رفع باگ شبیه‌ساز جریان چند فازی
– طراحی، نصب و راه‌اندازی پمپ چند فازی.

انتهای پیام 



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا