۶ سند محرمانه دیگر در خانه بایدن کشف شد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، وزارت دادگستری آمریکا ۶ سند محرمانه دیگر را از خانه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در ایالت دلاویر کشف کرد.

بر اساس این گزارش، باب پاور وکیل شخصی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در بیانیه ای گفت که بازرسان وزارت دادگستری آمریکا روز جمعه در جریان بازرسی از منزل بایدن در ایالت دلاویر به اسناد محرمانه جدیدی دست یافتند.

وکیل شخصی بایدن افزود که در این بازرسی که روز جمعه نزدیک به ۱۲ ساعت به طول انجامید، وزارت دادگستری ۶ سند محرمانه دیگر کشف شده است.

باوئر همچنین گفت که برخی از این اسناد به دوران بایدن در مجلس سنا و برخی دیگر به زمانی که وی معاون باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا بود، بازمی گردد.

وزارت دادگستری همچنین دست نوشته هایی مربوط به سال های معاونت بایدن کشف کرد.

ریچارد ساوبر مشاور ویژه رئیس جمهور آمریکا در بیانیه ای گفت که بایدن و همسر وی در جریان این بازرسی حضور نداشتند.

ساوبر گفت: بایدن به مسئولیت پذیری در این خصوص پایبند است که چرا که این موضوع را جدی می گیرد و او و تیمش در راستای تضمین دستیابی وزارت دادگستری و مشاور ویژه به آنچه برای بررسی جامع نیاز دارند، تلاش می کنند.

این در حالی است که «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی در کالیفرنیا گفت که از سوء استفاده از سوابق طبقه بندی شده از زمانی که معاون رئیس جمهور ایالات متحده بود، اصلاً “پشیمان نیست.

بایدن روز پنجشنبه گفت: «ما تعداد انگشت شماری از اسناد را پیدا کردیم که در مکان اشتباهی بایگانی شده بودند، بلافاصله آنها را به وزارت دادگستری و آرشیو (ملی) تحویل دادیم. ما به طور کامل با هم همکاری می کنیم و مشتاقانه منتظر حل سریع این موضوع هستیم.»

بایدن اضافه کرد که از راهنمایی‌هایی که وکلایش به او گفته‌اند در این مورد پیروی می‌کند، هرچند او به هیچ وجه بابت این مووضوع متاسف و شرمنده نیست.

هفته گذشته کاخ سفید اعلام کرد که «تعداد محدودی» اسناد طبقه بندی شده در خانه شخصی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در منطقه ویلمینگتون واقع در ایالت دلاویر پیدا شده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از بیانیه کاخ سفید، این اسناد به دوران فعالیت بایدن به عنوان معاون رئیس جمهور در دوران باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا باز می‌گردد. اسناد دیگری نیز در یک مرکز تحقیقاتی در واشنگتن، جایی که بایدن دفتر داشت، پیدا شده است.



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا