مدیریت پیج اینستاگرام برای شما هم تجربه افتضاحی بود؟

((مدیریت پیج اینستاگرام و تصمیم برای واگذاری صفحه ام به معنای واقعی یک افتضاحِ بی پایان بود. نه خلاقیت داشتند، نه در همه ساعاتی که نیاز به حضورشان بود آماده بودند، نه فالوور هایم زیاد شد، نه حتی تفاوتی در سطحِ شهرتِ بیزنسم در فضای مجازی اتفاق افتاد. تازه با اخلاقِ مزخرف و آستانه تحملِ پائینِ آن به ظاهر ادمینِ متخصصشان، بیش از نصفِ مشتری های قبلی و دائمی هم پریدند!))
این ها دیالوگ های همیشگی صاحبانِ پیجِ زخم خورده ای است که وقتی سفره دلشان را باز می کنند، تازه متوجه می شویم در چه دامِ عمیقی گرفتار بوده اند و حالا با کلی ضرر مقابلِ ما نشسته اند تا برایشان نسخه درمانی بپیچیم.
مدیریت اینستاگرام، کارِ هر شرکت یا فردِ مدعی به تخصص نیست. چقدر خوب می شود که قبل از اعتماد به تبلیغاتِ زرق و برق دار اما بی پشتوانه، نمونه های موفق یا سطحِ کیفی کارِ یک ادمین حرفه ای اینستاگرام را ببینیم و بعد هزینه مادی و معنوی کنیم.

مدیریت اینستاگرام یعنی چه؟

با توسعه تکنولوژی و ایفای نقشِ حیاتی فضای مجازی در زندگیِ بشرِ امروزی، حالا دیگر ظاهرِ خیلی از پوزیشن های شغلی دست خوش تغییرات شده است.
در گذشته به کسی که هر روز کت و شلوارِ رسمی می پوشید، یک کیف سامسونت به دست می گرفت و وظیفه رهبری یک شرکت را بر عهده داشت و به شکلِ فیزیکی عضوِ هیئت مدیره یک کمپانی بود، مدیر می گفتند.
حالا دیگر موقعیت شغلی مدیریت، در فضای گسترده تر و غیر قابل پیش بینی تری معنا و مفهوم گرفته است، البته با حفظِ همان ماهیت قبلی یعنی: رهبری کردن و سر و سامان دادن به آشفتگی های یک سیستم.

  • ادمین اینستاگرام یا همان مدیرِ پیج، وظیفه بهبودِ شرایطِ فعلی صفحات مجازی را بر عهده دارد. این که چطور رقبا را آنالیز کند، چطور بحران ها را کنترل کند، از ابزار های تحلیلی چگونه به بهترین شکلِ استفاده کند، با چه ترفند هایی به برند شخصیت بدهد، به مشتری ها رسیدگی کند، فروش را افزایش بدهد، در تولید محتوا پیوستگی و خلاقیت داشته باشد و ده ها کارِ دیگر، همگی بر عهده شخصی است که وظیفه مدیریت پیج اینستاگرام شما را بر عهده گرفته است.

ادمین اینستاگرام برای چه مشاغلی مناسب است؟

در حقیقت نمی شود یک دسته بندی مشخص و چارت بندی شده ای برای این کار ارائه کرد. اصلا خودمان یک حساب سر انگشتی کنیم و ببینیم امروزه، در عصرِ انفجار اطلاعات اصلا شغلی باقی مانده که نیاز به پرزنت حرفه ای و مدیریت پیج اینستاگرام نداشته باشد؟
بیزنس شما در هر حوزه ای که باشد نیاز به دیده شدن دارد، خواه شما صاحبِ یک مهدکودک باشید خواه فروشنده واشر سر سیلندر، در هر صورت باید نامتان بر سرِ زبان ها بیفتد. برای تحقق این رویا، چه هم دستی بهتر و متخصص تر از ادمین اینستاگرام؟

مدیریت اینستاگرام با شخص یا شرکت؟

در این زمینه دو مسئله قابلِ بررسی است. اول از این که شرکت های زیادی هستند که ادعای بهترین بودن در حوزه کاری خود یعنی استخدام و مدیریتِ پیج را دارند، اما تعدادِ شرکت هایی که در عمل هم ادعایشان راستی آزمایی شده باشد اصلا زیاد نیست.
پس حتی در زمانِ واگذاری پیج به یک مجموعه، باید از میزانِ رضایتِ مشتریانِ قبلی و درصدِ تعهد و حرفه ای گری آن ها مطمئن شوید. مورد دوم؛ واگذاری پیج اینستاگرام به شخص است.
پیجِ شما، هم نمادِ برندتان هست و هم چرخه اصلی درآمدتان، شما قرار نیست روی این دو قمار کنید! واضح تر می گوئیم:

  • قطعا نمی خواهید مدت زمانی که می توانست صرفِ بهبود پیج و رشدِ ارگانیکِ فالوور هایتان می شد، در راهِ پیدا کردن فردی که نه بیوگرافی از او دارید و نه می دانید چقدر مورد اعتماد است خرج بشود.
    اصلا فرض را بر این می گیریم که ین شخص بهترین ادمین اینستا در خاورمیانه است. آیا به این فکر کرده اید اگر روزی از همکاری با شما منصرف شود، باید چه کسی را جایگزینش کنید که مهارت های او را بی کم و کاست بلد باشد؟
    اصلا در این مدت که پیج مدیر ندارد چه بلایی بر سرِ دایرکت، ثبت سفارش، روند تولید محتوا، هشتگ گذاری اصولی و چه و چه می آید؟
    یکی از مواردی که باعث می شود ما شرکت را به عنوانِ شخص پیشنهاد بدهیم، برطرف شدنِ همین دغدغه ها و دل مشغولی هاست.
    شرکت های معتبر دیجیتال مارکتینگ که در این حوزه فعالیت می کنند، درست است که با اندکی هزینه بیشتر این مسئولیت را می پذیرند اما در عوضش تعهد، اعتماد و حرفه ای گری و افزایش حاشیه سود را برایتان تضمین می کنند. ایران مایند از آن دسته شرکت هاییست که با دل قرص کارتان را به او می سپارید؛ می گویید نه؟ نمونه کارهایش را ببینید:
  • دیدن نمونه پیج های موفق اینستاگرام​

مدیریت پیج اینستاگرام واقعا باعثِ رشد می شود؟

احتمالا فکر می کنید هزینه استخدام مدیر اینستاگرام ممکن است از درآمدِ فعلیتان بیشتر بشود. تصور درستی است چون در حالِ حاضرِ شما به قدرِ کافی روی برند سازی و افزایشِ فروش سرمایه گذاری نکرده اید. در نتیجه ممکن است برای استخدامِ ادمین کمی این پا و آن پا کنید. اما تجربیاتِ پیج های موفق چیزِ دیگری می گوید.
آن ها می گویند که پس از مدتِ کوتاهی بعد از شروع به کار کردنِ ادمین پیج اینستاگرام، رشدِ صعودی داشتند و به سرعت هزینه های مربوط به استخدامِ او پوشش داده شده است. چرا؟ از روز هم روشن تر است! چون فردِ آب دیده و متخصص در ادمینی اینستاگرام، بر روی مواردِ زیر تمرکز کرده است:

  • انتشارِ منظمِ پست و استوری
  • آنالیزِ سلیقه مخاطبانِ شما و جایگاهِ فعلیتان برای رسیدن به وضعِ مطلوب
  • افزایشِ هر روزه مهارتِ کار کردن با نرم افزار های ویرایشِ فیلم و عکس (آپدیت بودن)
  • هشتگ گذاریِ بی نقص و جذبِ کاربرانِ شناوری که در اطرافِ پیجتان هستند ولی شما را نمی شناسند و به وسیله هشتگ و اکسپلور با صفحتان آشنا می شوند
  • طراحی کاور های حرفه ای برای یک دست کردنِ هایلایت استوری ها
  • تعویضِ عکسِ پروفایل و bio پیجِ شما در فواصلِ زمانی مشخص
  • تحلیلِ وضعیتِ رشد پیج و افزایشِ نرخ تعامل با دنبال کنندگان
  • نوشتن کپشن هایِ جذابی که با سلیقه مشتریانِ شما هم خوانی دارد
  • تولیدِ محتوای های ویدیویی با کیفیت و عامه پسند. طوری که هر کسی با آن ارتباط برقرار کند و از طرفی متخصصان هم به آن جذب شوند
  • مدیریتِ کامنت ها و سفارشاتی که در دایرکت ثبت می شود
  • پیگیری رضایت مندی مشتریان. طوری که آن ها احساس کنند برندِ شما چقدر برای مشتری ارزش قائل است
  • مدیریتِ شرایطِ بحرانی از جمله کامنت هایی که بارِ روانی منفی دارند یا مشتریانی که از خرید راضی نبودند و حالا می خواهند مرجوع کنند
  • حفظِ امنیتِ پیج و جلوگیری از خطراتی مثلِ هک شدن یا ریپورت شدگی و …

دیدید؟ مدیریت پیج اینستاگرام، آن قدر ها که از مزیتِ دورکار بودنش می گفتند، کارِ راحتی نیست. البته این ها تازه فقط بخشی از مسئولیت های گروهی است که وظیفه مدیریت پیج اینستاگرام را بر عهده گرفته است، واردِ ریز جزئیاتش نمی شویم.
در هر صورت اگر می خواهید در دسته صاحبان کسب و کاری قرار نگیرید که حرف های بندِ اول این گزارش را به زبان می آوردند، بهتر است در زمینه واگذاری مدیریت پیج اینستاگرام خود وسواس بیشتری به خرج بدهید.

منبع: ایران مایند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا