طراحی لوگو و انواع آن از زبان استودیو برند رخ
طراحی لوگو چیست؟ یک مخاطب عادی معمولاً 7 ثانیه طول میکشد تا درباره برند شما قضاوت کند. مسلماً، این دریچه کوچکی برای شماست تا همه چیزهایی را که به عنوان یک شرکت ارائه میدهید فشرده کنید تا شما را از رقبا متمایز کند. اما کاری وجود دارد که میتوانید برای کمک به این روند انجام دهید.
با طراحی لوگو، شما یک ابزار ارتباط بصری دارید که به شما کمک میکند در کمتر از 7 ثانیه مخاطب را جذب خود کرده، و پیام خود را به مخاطب منتقل کنید. لوگوها از متن، رنگ، شکل و تصاویر تشکیل شدهاند. این به عنوان یک ابزار برای ارتباط برند شما با مشتری استفاده میگردد. لوگو شما به مخاطبان اطلاع میدهد که صنف کاری شما چیست و چه خدماتی را ارائه میدهید.
نشانههای گرافیکی مدتهاست که توسط انسانها برای نشان دادن محصولات، کار و حتی سابقه شرکت خود استفاده میشود.
این مقاله هر آنچه را که باید در مورد لوگوها بدانید را به شما آموزش می دهد.
هدف از طراحی و استفاده از لوگو چیست؟
در پاسخ به این سوال که هدف از طراحی و استفاده از لوگو چیست، باید گفت که لوگو شما چیزی بیش از یک دکور برای زیبا کردن برند شما و بستهبندیهای شما است. شما میتوانید از لوگو به عنوان یه سلاح برای جذب مخاطبین و متمایز کردن کسب و کار خود با سایر کسب و کارها استفاده کنید.
جدا از اینکه چهره کسب و کار شماست، به شما امکان میدهد بر تصمیمات مصرفکننده تأثیر بگذارید. یک تحقیق نشان داده است که مصرفکنندگان برای هویت بصری یک شرکت ارزش قائل هستند. 74 درصد از مصرفکنندگان این را به عنوان یک عامل تعیین کننده هنگام تصمیمگیری برای خرید ذکر میکنند. پس داشتن یه لوگو جذاب میتواند شما را به فروش برساند!
این اولین چیزی است که میبینند و از آنها دعوت میکند تا در مورد کالاها و خدمات یک شرکت اطلاعات بیشتری کسب کنند.
شما میتوانید از این به عنوان یک مزیت رقابتی استفاده کنید و ثبات برند را افزایش دهید، که می تواند درآمد شما را تا 33 درصد افزایش دهد!
معرفی انواع متداول لوگو
هنر طراحی لوگو به شکلهای مختلفی رخ میدهد. بیش از چندین راه مختلف برای شما وجود دارد که بتوانید خود را در بازار معرفی کنید. آشنایی بیشتر با انواع مختلف لوگو به شما امکان میدهد گزینههای خود را گستردهتر کنید و همچنین بفهمید کدام یک برای تجارت شما مناسبتر است.
- لوگوی نوشتاری
لوگو نوشتاری نوعی لوگو است که کل نام کسب و کار شما را به تصویر میکشد. این به مخاطبان شما امکان میدهد تا با نام کامل شما بیشتر آشنا شوند و گزینهای عالی برای شرکتهای جدید است. این طرح توسط برندهای بزرگی مانند کوکاکولا و گوگل استفاده میشود!
- لوگوی تصویری
هر لوگویی همراه با متن نیست. لوگوی تصویری از نقاشیها به عنوان شناسه برند استفاده میکند و نه چیز دیگری. شرکتهای معروفی مانند استارباکس و اپل از این سبک استفاده کردهاند. در عین خلاصه و ساده بودن بسیار زیبا و چشمگیر هستند.
- لوگوی تلفیقی
لوگوی تلفیقی هر دو طرح ذکر شده در بالا را شامل میشود. در این نوع لوگو، علاوه بر حرفهای بودن شما در کار خود، زیبایی و جذابیت را نیز به رخ میکشد. از لوگوهای تلفیقی معروف میتوان به برگر کینگ و پپسی اشاره کرد!
هنگام انتخاب لوگو چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟
علاوه بر انتخاب بین انواع طراحی لوگو، فاکتورهای دیگری در هنگام ایجاد لوگو نقش دارند. شما همچنین باید به سایر جنبههای مهم فکر کنید، چه از ابزار ایجاد لوگو استفاده کنید و چه با یک شرکت برندینگ مثل آژانس برندسازی ماورای کار همکاری کنید.
فقط انتخاب بهترین طرحها کافی نیست و نیازمند فاکتورهای دیگری است!
همچنین ضروری است مطمئن شوید که در نهایت لوگویی به دست میآورید که به شما امکان میدهد به اهداف کسب و کار خود برسید. این بخش سه ویژگی مهم را نشان میدهد که به شما در انتخاب لوگوی مناسب برای برندتان کمک می کند.
مقیاس پذیری: یک لوگوی موثر یک لوگوی کاربردی است. شما باید مطمئن شوید که لوگوی شما در ابعاد یا اندازهها و رنگهای مختلف به خوبی نمایش داده شده و دائماً به چشم بیاید. این به شما این امکان را میدهد تا به راحتی برای استفاده در سایر مواد مانند کارت ویزیت یا تبلیغات از لوگو استفاده کنید. به صورت کلی لوگوی شما باید واضح، خوانا و به سادگی قابل درک باشد.
اهداف برند: آیا میخواهید برند شما بهعنوان یک برند هیجانانگیز شناخته شود؟ یا میخواهید خیلی شیک و اتوکشیده به نظر برسد؟ شناسایی اهداف برند شما نقش مهمی در انتخاب لوگو دارد. بهتر است بازار خود را مطالعه کنید تا بیشتر متوجه شوید که چگونه میتوانید شرکت خود را منحصر به فرد و به یاد ماندنی معرفی کنید.
رقبا: باید مطمئن شوید که لوگوی شما شبیه سایر لوگوهای موجود در بازار نیست تا علاوه بر اینکه امکان ایجاد وجه تمایز را برای خود فراهم میکنید، از مواجه با قوانین کپیرایت نیز اجتناب کرده باشید.
چگونه میتوانم یک لوگو برای خودم داشته باشم؟
امروزه، برندها گزینههای زیادی برای طراحی لوگوی خود در اختیار دارند. هر کدام دارای امتیازات منحصر به فرد و همچنین ویژگی های متمایز کننده هستند. دریابید که کدام روش برای شما مناسب است. هدف از کسب و کار شما چیست و چه نیازی را برطرف میکند؟
با یک آژانس برندینگ کار کنید: استفاده از یک آژانس طراحی لوگو برای ایجاد هویت برند ممکن است برای برخی پرهزینه باشد. با این حال، با این روش میتوانید مطمئن شوید که متخصصان میتوانند در هر قدم شما را راهنمایی کنند. این شرکتها اغلب راهحلهای برندسازی دیگری مانند بازاریابی رسانههای اجتماعی، تبلیغات و سایر پیشنهادات را برای ارائه خدمات کامل دارند. آژانس برندینگ ماورای، با تیم حرفه ای و مجرب، در زمینه طراحی لوگو حرفه ای، طراحی هویت بصری و برندینگ، آماده ارائه خدمات حرفهای و مناسب با بهترین قیمت و کیفیت است. شما میتوانید از طریق راههای ارتباطی مجموعه، با ما ارتباط برقرار کنید.
استخدام یک طراح لوگو فری لنسر: در حال حاضر تعداد زیادی پلتفرم فریلنسری در اینترنت وجود دارد. حتی سایتهایی مانند (فایور به انگلیسی). شما میتوانید از این پلتفرمها برای طراحی لوگو استفاده کنید. از نظر هزینه، این گزینه میانرده است.
هوش مصنوعی: برای افرادی که بودجه زیادی برای طراحیهای حرفه ای ندارند، وب سایتهایی هستند که با استفاده از هوش مصنوعی، میتوانند یک لوگو با طرح و رنگ مد نظر شما به شما ایجاد کنند. اما این را در نظر داشته باشید که با اینکه شما هیچ هزینه برای این کار پرداخت نمیکنید، خلاقیت هوش مصنوعی در این زمینه بسیار محدود است و همچنین ممکن است بسیاری از افراد دیگر از آن هوش مصنوعی استفاده کنند و لوگویی مشابه لوگوی شما را دریافت کرده و استفاده نمایند.
لوگوها به کسب و کارها در اندازههای مختلف اجازه میدهند تا برند خود را به صورت استراتژیک ارائه کنند. این مقاله نسبتاً کوچک از طراحی گرافیکی به طرز چشمگیری بر نحوه درک شما تأثیر می گذارد.
همانطور که میدانید استودیو برند رخ با بیش از 10 سال سابقه درخشان در زمینه طراحی هویت بصری و طراحی لوگو، همیشه سعی در ارائه بهترین خدمات دارد و کیفیت کار را دائماً اولویت خود قرار میدهد. اگر شما هم به دنبال یک لوگو زیبا و جذاب هستید که کسب و کار شما را متمایز کرده و بیانگر هویت برند شما باشد، کافیست از طریق راههای ارتباطی درج شده در وبسایت رخ با ما ارتباط برقرار کنید.