خوان آخر سابریست‌ها برای رقابت در پیست پاریس

شمشیربازان سابر ایران رقابت داخلی برای حضور در رقابتهای انفرادی المپیک پاریس دارند و سه مسابقه پیش رو تکلیف آنها را مشخص خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، شمشیربازی ایران به لطف سابر توانست در المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور داشته باشد. سابر برای دومین دوره متوالی موفق شد سهمیه تیمی المپیک را بگیرد. بر این اساس سه نفر در جدول انفرادی و چهار نفر (سه نفر به همراه یک نفر ذخیره) در جدول تیمی حضور خواهند داشت.

سابریست‌ها نیمه اول فروردین به فرانسه رفتند تا اردوی طولانی مدتی را پشت سر بگذارند و در این میان برای گرندپری سئول، جام‌جهانی اسپانیا و قهرمانی آسیا کویت و در نهایت المپیک پاریس آماده شوند. 

این مسابقات برای چهار بازیکن ایران محمد رهبری، علی پاکدامن، محمد فتوحی و فرزاد باهر هم از اهمیت بالایی برخوردار است چون سه نفر از آنها پس از این مسابقات برای رقابت در در جدول انفرادی المپیک انتخاب می‌شوند.

در المپیک توکیو مجتبی عابدینی، علی پاکدامن و محمد رهبری در جدول انفرادی بازی کردند و اکنون انتخاب سه نفر حاضر در المپیک پاریس بستگی به پیمان فخری دارد.

انتخابات نفرات بر عهده فدراسیون است بنابراین به نظر می‌رسد پیمان فخری سرمربی تیم ملی پس از قهرمانی آسیا که آخرین مسابقه قبل از المپیک پاریس است، سه نفر حاضر در بخش انفرادی المپیک را مشخص کند.

قابل پیش بینی است که علی پاکدامن و محمد رهبری را با توجه به عملکرد و جایگاهشان در رنکینگ، در جدول انفرادی المپیک ببینیم. به نظر می‌رسد رقابت اصلی بین فتوحی و باهر است که در مسابقات پیش رو چه عملکردی از خود به جا می‌گذارند.

باهر و فتوحی در مسابقات مختلف گذشته عملکردهای مختلفی به جا گذاشتند و گاهی اوقات خوب بودند و دربرخی مسابقات انتظارات را برآورده نکردند بنابراین در این سه مسابقه پیش این فرصت را دارند متفاوت از قبل ظاهر شوند و برای سهمیه سوم انفرادی ایران بجنگند.

مسابقات پیش روی سابریست‌ها:

۱۵ اردیبهشت: گرندپری سئول (انفرادی)

۲۸ اردیبهشت: جام‌جهانی اسپانیا (انفرادی  و تیمی)

۲ تیر: قهرمانی آسیا (انفرادی و تیمی)

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا