ویژگی‌ها و قابلیت‌های اصلی پنل‌های اس ام اس

 

پنل اس ام اس یک سامانه آنلاین برای ارسال پیامک انبوه یا تکی تبلیغاتی است. این سامانه‌ها قابلیت‌ها و ویژگی‌های مهمی دارند که در ادامه قرار است این قابلیت‌ها را بررسی کنیم.

قابلیت‌های پنل اس ام اس

یکی از راه‌های تبلیغاتی مطمئن برای بسیاری از کسب‌وکارها، ارسال پیامک تبلیغاتی است. این نوع از تبلیغات هزینه مقرون‌به‌صرفه و نرخ تبدیل و سوددهی بالایی دارند. قابلیت‌های کلی پنل اس ام اس عبارتند از:

  • ارسال پیامک انبوه
  • ارسال اس ام اس با استفاده از دکل مخابراتی ایرانسل
  • ارسال پیامک زنده از دکل همراه اول
  • استفاده از نقشه برای ارسال اس ام اس
  • ارسال پیامک به بانک‌های شماره موبایل
  • ارسال پیامک از طریق کد پستی مناطق
  • ارسال پیامک تکی به مشتریان
  • پیامک زماندار و زمان بندی شده
  • پیامک هوشمند و شخصی‌سازی شده با نام و نام خانوادگی مشتری
  • ارسال لینک و ردیابی کلیک کنندگان روی لینک اس ام اس
  • استفاده از وب سرویس پیامکی
  • ارسال پیامک تبریک تولد و سالگردها به صورت خودکار
  • پیامک یادآوری برای سررسید اقساط
  • برگزاری قرعه‌کشی پیامکی
  • سیستم بررسی اصالت کالا و کد گارانتی با پیامک
  • سیستم نظرسنجی پیامکی پیشرفته
  • امکان ذخیره شماره موبایل مشتریان
  • امکان دسته‌بندی مشتریان در دفترچه تلفن پنل پیامکی
  • ارسال پیامک به لیست سیاه
  • ارسال پیامک با سرشماره اختصاصی دلخواه
  • ارسال پیامک بین‌المللی
  • گزارش ارسال و دریافت پیامک

ارسال پیامک انبوه

شاید بتوان اصلی‌ترین قابلیت پنل پیامکی را ارسال پیامک انبوه دانست. با استفاده از این قابلیت می‌توانید در مدت کوتاهی تبلیغات و نام برند خود را به دست هزاران و حتی میلیون‌ها نفر برسانید. اس ام اس انبوه، به شما این فرصت را می‌دهد تا بیش از هر چیزی مشتری جذب کنید. اما آیا ارسال پیامک به صورت انبوه به هر سیم‌کارت و هر کسی نتیجه خوبی دارد؟

البته که خیر! مانند هر روش دیگری در تبلیغات، در ارسال پیامک هم باید به اینکه چه کسی مخاطب شما است توجه کنید. برای ارسال پیامک انبوه، چند روش وجود دارد تا بتوانید اس ام اس را به دست افرادی برسانید که به صورت بالقوه مخاطب و مشتری شما هستند.

ارسال اس ام اس با استفاده از دکل مخابراتی ایرانسل: پیامک BTS

یکی از قابلیت‌های پنل اس ام اس، ارسال پیامک انبوه با دکل مخابراتی ایرانسل است. با این روش شما می‌توانید مخاطبان خود را هدفمندتر کنید و از ارسال پیامک‌های بیهوده دوری کنید. مثلا فرض کنید صاحب یک رستوران در قسمت غربی شهر هستید. اگر پیامک‌های شما به دست افرادی که در شرق زندگی می‌کنند برسد، احتمال اینکه به رستوران شما سری بزنند و یا به صورت آنلاین یا تلفنی به شما سفارش دهند، بسیار کم است. اما برعکس اگر بتوانید به افرادی که در چند کیلومتری و نزدیک رستوران هستند اس ام اس انبوه بفرستید، احتمالا افراد دفعه بعدی که قرار است رستوران بروند یا غذا سفارش دهند، به شما فکر می‌کنند.

به این روش از ارسال پیامک انبوه، « ارسال پیامک BTS » می‌گویند.

استفاده از دکل مخابراتی ایرانسل، به شما کمک می‌کند به شماره‌های ایرانسل اس ام اس ارسال کنید. این روش، یک مزیت بسیار بزرگ دارد و آن هم به‌روز بودن شماره‌هاست. زیرا هر کدام از دکل‌های ایرانسل، هر 10 الی 15 روز یک‌بار بین ساعات 12 تا 2 شب شماره‌هایی که از آن دکل آنتن می‌گیرند را بررسی می‌کند و آن شماره‌ها را در خود ذخیره می‌کند.

ارسال پیامک زنده از دکل همراه اول: پیامک LBS

در دو پاراگراف قبلی درباره دکل مخابراتی ایرانسل صحبت کردیم. اما تکلیف مشترکین همراه اول چه می‌شود؟ با استفاده از پیامک زنده LBS می‌توانید از دکل‌های همراه اول به سیم‌کارت‌های این اپراتور پیامک ارسال کنید. پیامک زنده یا lbs حتی از ارسال دکل ایرانسل هم هدفمندتر است. زیرا نه تنها می‌توانید در یک محدوده خاص به افراد اس ام اس تبلیغاتی بفرستید، بلکه جنسیت زن یا مرد بودن را هم مشخص کنید و تعریف کنید که این پیامک‌ها به دست کدام پیش‌شماره‌ها(مانند: پیش‌شماره 09121) برسد.

مثلا اگر در کار فروش ویلاهای لوکس هستید، می‌توانید در مناطق خوب شهر، به شماره‌های کد 1 و 2 همراه اول اس ام اس بزنید و املاک خود را تبلیغ کنید.

در این روش از ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی، افرادی که در آن محدوده خاص جغرافیایی حضور دارند، ساکنین هستند یا رهگذر هستند را می‌توانید هدف‌گذاری کنید.

 

پیشنهاد مطالعه: 10 سامانه پیامکی برتر ایران از نگاه کاربران

 

استفاده از نقشه برای ارسال اس ام اس

پنل‌های اس ام اس و قابلیت‌های آن به وجود آمده‌اند تا کار را برای تبلیغات و فروش کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ راحت‌تر کنند. یکی از آسان‌ترین روش‌های ارسال پیامک به یک محدوده خاص، استفاده از قابلیت « پیامپ » در سامانه ملی پیامک یا همان ارسال پیامک از روی نقشه است. برای استفاده از این قابلیت فقط کافی است وارد پنل اس ام اس شوید و از روی نقشه، به سیم‌کارت‌های یک یا چند محدوده پیامک بفرستید.

ارسال پیامک به بانک‌های شماره موبایل

احتمالا کسب‌وکارهای زیادی به دلیل استفاده از بانک‌های شماره موبایل، جذب تبلیغات با استفاده از پنل پیامکی شده و بعد با قابلیت‌های پنل اس ام اس آشنا می‌شوند.

بانک‌های شماره یکی دیگر از راه‌هایی است که می‌توانید با استفاده از آن به صورت هدفمندتری تبلیغات کنید. بانک‌های شماره در سامانه‌های مختلف متفاوت است. بنابراین قبل از خرید اشتراک سامانه پیامکی باید ببینید کدام شرکت بهترین و کامل‌ترین بانک شماره را دارد. بانک‌های شماره محبوب شامل بانک شماره منطقه‌ای، استانی و محلی، بانک شماره اصناف و مشاغل و البته بانک شماره به تفکیک جنسیت و اپراتور می‌شود.

ارسال پیامک از طریق کدپستی مناطق

علاوه‌بر تمام روش‌های ارسال پیامک منطقه‌ای که بالاتر گفتیم، صاحبان مشاغل می‌توانند به کد پستی مناطق هم پیامک بفرستند. به این صورت که در سامانه های پیامکی، 3 تا 5 رقم ابتدایی کدپستی یک منطقه را می‌نویسید و سامانه به صورت خودکار به شماره‌های فعال آن کد پستی‌ها، متن پیامک مورد نظر شما را ارسال می‌کند.

ارسال پیامک تکی به مشتریان

خب حالا که با ارسال پیامک انبوه و روش‌های آن آشنا شدیم، نوبت به قابلیت‌های پنل اس ام اس در ارسال تکی می‌رسد. این نوع از ارسال‌ها نه برای جذب مشتری جدید، بلکه برای حفظ مشتریان قدیمی است.

پیامک زماندار

اگر به دنبال یک قابلیت برای حفظ مشتری و البته راحت‌تر کردن فرآیند کاری خود هستید، می‌توانید از انواع ارسال زمان‌دار استفاده کنید. پیامک زمان‌بندی شده در سامانه‌های مختلف انواع زیاد و متفاوتی دارد اما در کل به معنای ارسال اس ام اس در یک ساعت خاصی به یک یا چند فرد خاص است.

برخی از سامانه‌های ارسال کننده پیام کوتاه، به شما امکان ارسال پیامک زمان‌بندی شده به صورت یکبار، روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه را می‌دهند.

در یک پنل پیامکی، ارسال‌های زماندار شامل موارد زیر می‌شود:

  • پیامک زماندار
  • هوشمند زماندار
  • متناظر زماندار
  • پیامک سررسید
  • پیامک اعتباری
  • پاسخ زماندار
  • یادآور زماندار

 

 

 

 

پیامک هوشمند و شخصی‌سازی شده با نام و نام خانوادگی مشتری

قطعا می‌دانید که تبلیغات شما هرقدر به مخاطب احساس نزدیکی و صمیمیت بیشتری بدهد، بازدهی آن هم بالاتر است. با استفاده از پیامک‌های شخصی‌سازی شده، می‌توانید حس اهمیت را به مشتریان منتقل کنید. مثلا پیامک را با نام و نام خانوادگی مشتری شروع کنید. برای مثال:

حسام کریمی عزیز

15 درصد تخفیف تا سقف 400 هزار تومن برای رزرو اقامتگاه از «شب»، تقدیم شما.

کد تخفیف: mrr4p15

shab.ir/s/ipysnyh

همیشه به گردش

ارسال لینک و ردیابی لینک اس ام اس

یکی از کارهای جذابی که با استفاده از پنل پیامکی می‌توان انجام داد، ارسال لینک در متن اس ام اس است. این کار باعث می‌شود مخاطبان شما بدانند دقیقا باید از کجا و به چه طریقی از شما خرید کنند و یا از کسب‌وکارتان دیدن کنند.

اما کار زمانی جالب می‌شود که می‌توانید این لینک‌ها را ردیابی کنید. با قابلیت لینک ترکر برای هر نفر در متن اس ام اس، یک لینک منحصر‌به‌فرد ساخته و ارسال می‌شود. سپس از طریق سامانه می‌توانید متوجه شوید کدام سیم‌کارت‌ها روی این لینک‌ها کلیک کرده‌اند و حتی بفهمید از چه شهر و سیستم عاملی لینک‌هایتان باز شده است. این قابلیت به شما کمک می‌کند در ارسال‌های بعدی برنامه‌ریزی بهتری برای کمپین پیامکی خود داشته باشید و بتوانید مخاطبانی که قبلا با شما ارتباط داشته‌اند را دست‌چین کنید.

البته دقت کنید که این قابلیت در تمام پنل‌های اس ام اس نیست و فقط تعداد کمی از پنل‌های فعال در ایران این امکان را به مشتریان خود ارائه می‌دهند.

استفاده از وب سرویس پیامکی

با گسترش فعالیت فروشگاه‌های آنلاین و کسب‌وکارهای دیجیتال یک نیاز اساسی برای اتصال پنل اس ام اس به وب سایت به وجود آمد، تا سایت‌ها بتوانند برای اهداف متفاوت به صورت خودکار برای کاربران خود اس ام اس بفرستند.

این اهداف ممکن است برای ارسال پیامک کد تایید OTP و رمز یکبار مصرف به کاربران و یا برای اطلاع‌رسانی و حتی ثبت سفارش و نحوه ارائه خدمات باشد.

وب سرویس پیامک REST

با ویژگی وب سرویس پیامکی Rest یا همان معماری REST می‌توانید به سادگی، وب‌سایت، اپلیکیشن، نرم‌افزار، CRM و یا نرم‌افزار حسابداری خود را به پنل پیام کوتاه متصل کنید. یادتان باشد که سرعت پیاده‌سازی rest بسیار سریع‌تر از پروتکل soap می‌باشد.

وب سرویس پیامک SOAP

با وب سرویس ارسال پیامک soap می‌توانید در انواع رویدادهای مختلف در سایت، اپلیکیشن، نرم‌افزار یا… خود، پیامک اطلاع‌رسانی خود را ارسال کنید. به صورت کلی، به کمک قابلیت وب سرویس پنل اس ام اس، ارسال پیامک‌های اطلاع‌رسانی به صورت خودکار انجام خواهد شد.

پشتیبانی از افزونه‌های پیامکی

یکی دیگر از مهم‌ترین قابلیت‌های پنل اس ام اس در زمینه وب سرویس ارسال پیامک، پشتیبانی و همکاری خوب آن سامانه پیامکی با توسعه‌دهنده‌ها و برنامه‌نویس‌های افزونه و پلاگین پیامکی است. اگر قصد بررسی و مقایسه قابلیت‌های یک پنل اس ام اس خوب هستید و به افزونه‌های پیامکی برای سایت وردپرسی و ووکامرسی خود نیاز دارید، حتما بررسی کنید که پلاگین پیامکی مورد نظر شما توسط آن پنل اس ام اس پشتیبانی شود.

گیت‌هاب و نمونه کدهای ارسال پیامک

ممکن است بپرسید که آیا نمونه کدی برای ارسال پیامک با زبان‌های برنامه‌نویسی متفاوت هم جزو ویژگی‌ها و قابلیت‌های پنل اس ام اس محسوب می‌شود؟ در پاسخ باید بگوییم که بله! زیرا کار برنامه‌نویسی و استفاده از متدهای API را برای شما راحت می‌سازد. در انتخاب پنل اس ام اس با قابلیت‌های بالا، اگر به دنبال نمونه کدهای برنامه‌نویسی هستید، حتما گیت‌هاب آن سامانه را نیز بررسی کنید.

پیامک برای تبریک تولد و سالگرد

‌از دیگر قابلیت‌های پنل‌های اس ام اس به امکان ارسال پیامک تبریک تولد، سالگردها و انواع مناسبت‌ها به مشتریان و کاربران می‌توان اشاره کرد. به این طریق که هنگام ثبت‌نام کاربران و یا مشتریان تاریخ تولد آن‌ها را دریافت می‌کنید و در سامانه ارسال sms ثبت می‌کنید. حالا هر سال به صورت خودکار یک پیامک برای سالروز تولدشان برای آن‌ها فرستاده می‌شود.

مشاغل مختلف می‌توانند از این قابلیت استفاده‌های گوناگونی داشته باشند. مثلا طلافروشی‌ها می‌توانند سالگرد ازدواج مشتریان را ثبت کنند و هر سال برایشان یک پیامک با یک کد تخفیف بفرستند. به این صورت در یاد و خاطر مشتریان خواهید ماند و به مرور زمان به برند محبوب آنان تبدیل خواهید شد.

 

 

 

پیامک یادآوری برای سررسید اقساط و سررسید دوره‌ای

از دیگر کارهایی که می‌توان با پنل اس ام اس کرد، ارسال پیامک برای یادآوری اقساط است. موسسات مالی و اعتباری، بیمه‌ها و هر فروشگاهی که خرید اعتباری دارد، می‌تواند از این قابلیت بسیار کاربردی سامانه پیامکی استفاده کند.

یکی از کاربردهای دیگر پیامک یادآوری، برای مشاغلی است که خدمات آن‌ها به صورت دوره‌ای است. اگر صاحب مغازه تعویض روغنی هستید، به صورت تخمینی می‌توانید پیامک یادآوری سرویس‌های اولیه خودرو را به مشتریان‌تان ارسال کنید. با این کار کسب‌وکار شما در خاطر و دل مشتری می‌نشیند. برای مثال:

یادآوری سرويس خودرو پژو 206 تیپ 5 و 6

مراجعه قبلی درتاریخ 1402/08/25 باکيلومتر159500

مراجعه بعدی درتاریخ 1403/01/30 باکیلومتر 167500

جهت سرويس به اتو سرویس ایران زمین (تهران پونک خیابان ایران زمین شمالی پلاک 36) مراجعه فرماييد.

برگزاری قرعه‌کشی پیامکی

یکی از کارهای جذابی که کسب‌وکارها انجام می‌دهند، قرعه‌کشی پیامکی است. مثلا برندهای غذایی پشت بسته‌بندی محصولات خود یک کد درج می‌کنند. مشتریان پس از خرید محصول، آن کد را به شماره اختصاصی کسب‌وکار پیامک می‌کنند و در تاریخ مشخص شده قرعه‌کشی می‌کنند.

قابلیت قرعه‌کشی به صاحبان مشاغل اجازه می‌‌دهد کاملا منصفانه و خودکار، از میان کدها برنده را مشخص کنند و نیازی به انتخاب دستی از میان آن‌ همه پیامک نداشته باشند.

بررسی اصالت کالا و کد گارانتی با پیامک

حتما شما هم دیده‌اید که در کارت گارانتی محصولات یک شماره پیامکی درج می‌شود. با ارسال یک پیامک به آن شماره، کسب‌وکارها اصالت گارانتی را تایید می‌کنند و حتی می‌توانند کد گارانتی را با پیامک به مشتریان ارسال کنند.

سیستم نظرسنجی پیامکی پیشرفته

یکی دیگر از جالب‌ترین قابلیت‌هایی که شاید بسیاری از کسب‌وکارها از آن اطلاعی نداشته و استفاده نکنند، قابلیت برگزاری نظرسنجی است. با استفاده از نظرسنجی پیامکی شما می‌توانید میزان رضایت مشتریان از کیفیت محصولات و خدمات خود را بفهمید و برای این نظرسنجی لازم نباشد زیاد خود را درگیر کنید. زیرا سامانه به صورت خودکار تمام کارهای لازم را برای شما انجام داده و در نهایت درصدها را به شما تحویل می‌دهد. بنابراین با بررسی اجمالی یک نمودار که توسط سامانه برای‌تان نمایش داده می‌شود، با خیال راحت تمام وقت و انرژی خود را روی تحلیل و آنالیز کسب‌وکارتان بگذارید و سعی کنید نقاط منفی را بهبود دهید.

امکان ذخیره شماره موبایل مشتریان

شاید این سوال برای بسیاری از افراد پیش بیاید که چگونه می‌توان به مشتریانی خاص پیامک ارسال کرد؟ با ذخیره شماره موبایل مشتریان داخل دفترچه تلفن پنل پیامکی، می‌توانید در صورت لزوم برای آنان پیامک بفرستید.

امکان دسته‌بندی مشتریان

بالاتر گفتیم که می‌توانید خیلی راحت شماره موبایل مشتریان را داخل دفترچه تلفن پنل ذخیره کنید. اما علاوه‌بر این، می‌توان این مشتریان را دسته‌بندی هم کرد. بیایید فرض کنیم یک آموزشگاه هنری دارید و می‌خواهید شماره موبایل هنرجویان و اساتید را داخل سامانه ذخیره کنید. برای این کار می‌توانید هنرجویان را جداگانه و اساتید را جداگانه در بخش‌های مختلف ذخیره کنید. همچنین می‌توانید دانشجویان و اساتید رشته‌های مختلف هنری را هم از یکدیگر تفکیک کنید تا در صورت تعطیل شدن کلاس یا هر مناسبت دیگری، فقط به همان افراد پیامک بفرستید.

ارسال پیامک به لیست سیاه (عبور از بلک لیست)

قبل از اینکه سراغ این قابلیت برویم، بیایید ببینیم اصلا لیست سیاه چیست؟ تا چند سال پیش برخی از کسب‌وکارها از ارسال پیامک تبلیغاتی سوءاستفاده کردند و وقت و بی وقت به مشترکین پیامک ارسال می‌کردند. برای جلوگیری از این کار برخی از افراد دریافت پیامک تبلیغاتی را روی سیم‌کارت خود مسدود کردند و دیگر امکان ارسال پیامک به این افراد وجود نداشت. این دسته از افراد به عنوان لیست سیاه یا بلک لیست مخابرات معروف شدند.

اما این دسته از افراد هم نیاز داشتند پیامک‌هایی مانند کد تایید سایت‌ها، پیامک‌های ثبت سفارش و غیره را دریافت کنند. با قابلیت وب سرویس خدماتی (خطوط خدماتی اشتراکی) یا همان ارسال پیامک از طریق پترن و الگوی پیامک می‌توان پیامک‌هایی که ماهیت تبلیغاتی ندارند و فقط برای خدمات رسانی و اطلاع‌رسانی هستند را به دست این افراد یا همان لیست سیاه رساند.

ارسال پیامک با سرشماره اختصاصی دلخواه

در پنل‌های اس ام اس می‌توانید یک شماره اختصاصی دلخواه برای خود انتخاب کنید و با آن پیامک بفرستید. مثلا اگر دوست دارید شماره اختصاصی شما در ذهن افراد ماندگار شود، می‌توانید از سرشماره‌هایی با خطوط رند شماره پیامکی خریداری کنید. البته اگر شماره دلخواه شما قبلا توسط کسی خریداری شده باشد، باید یک شماره دیگر انتخاب نمایید.

توصیه می‌کنیم پنل اس ام اسی را برای کسب‌وکار خود انتخاب کنید که با همه اپراتورهای پیامکی 1000، 2000، 3000، 50001، 50002 و 50004، 9000، 9999، 998، خطوط ثابت 021 و 026 و… همکاری دارد.

ارسال پیامک بین‌الملل

یکی دیگر از قابلیت‌های جدید پنل‌های پیامکی، ارسال اس ام اس به کشورهای دیگر است. اگر شرکت چند ملیتی و بین‌المللی هستید و یا در سایر کشورها فعالیت اقتصادی دارید، می‌توانید از قابلیت پیامک بین‌الملل استفاده کنید. البته واضح است که هزینه ارسال پیامک تبلیغاتی به داخل ایران با هزینه پیامک بین‌الملل متفاوت است.

گزارش ارسال و دریافت پیامک

در سامانه پیامکی هر زمان که اس ام اس ارسال می‌کنید و یا روی خط اختصاصی خود پیامکی دریافت می‌کنید، می‌توانید گزارش آن را از قسمت پیام‌های ارسالی و پیام‌های دریافتی مشاهده کنید.

در برخی از سامانه‌های پیامکی هم پس از ارسال در برخی ماژول‌ها یک فایل اکسل با جزئیات کامل درباره ارسال روی پنل برای شما نمایش داده می‌شود. با دانلود کردن و بررسی این فایل می‌توانید برای کمپین‌های تبلیغاتی آینده خود بهتر و موثرتر برنامه‌ریزی کنید.

ویژگی‌های پنل‌های اس ام اس

تا اینجای مقاله بیشتر به قابلیت‌های پنل‌های اس ام اس پرداختیم. حالا وقت آن رسیده که ویژگی‌های آن را هم بررسی کنیم.

مقرون‌به‌صرفه

به‌طور کلی ارسال پیامک نسبت به سایر روش‌های تبلیغاتی اقتصادی‌تر است و هزینه کم‌تری روی دستتان می‌گذارد. برای استفاده از پنل اس ام اس می‌توانید با هزینه‌ای بسیار کم کار تبلیغات را شروع کنید.

هر پیامک هم بسته به پنلی که از آن استفاده می‌کنید و نوع اپراتوری که با آن پیامک ارسال می‌شود متفاوت است. اما در کل هزینه هر پیامک با هزینه مالیات و درآمد دولت از پیامک، جمع می‌شود و تا قبل از خرداد ماه سال 1403 چیزی حدود 136 تا 95 تومان بود. طبق اعلام کلیه اپراتورهای پیامکی، از 1 خرداد ماه 1403، تعرفه ارسال پیامک 40 درصد افزایش داشته است.

پنل اس ام اس سرعت بالایی دارد

از ویژگی‌هایی که باعث می‌شود پنل اس ام اس به بسیاری از روش‌های تبلیغاتی ترجیح داده شود، سرعت بالای آن هم در ارسال و هم دریافت پیامک است. با استفاده از یک سامانه پیامکی خوب می‌توانید در عرض چند دقیقه کوتاه، به هزاران سیم‌کارت پیامک تبلیغاتی بفرستید. این سرعت بالا باعث می‌شود بتوانید در مدت زمان کوتاهی، مشتریان زیادی جذب کنید.

 

 

 

بازگشت هزینه

خوشبختانه در پنل اس ام اس اگر پیامکی به دست مخاطب نرسد، در اغلب موارد هزینه آن به حساب شما در پنل اس ام اس بازگشت داده می‌شود. البته اینکه بازگشت هزینه داشته باشد یا خیر، بستگی به اپراتوری دارد که از آن استفاده می‌کنید.

اپراتورهای مختلف

از دیگر ویژگی‌های سامانه ارسال پیامک، انواع و اقسام اپراتورهای پیامکی است. خطوطی با سرشماره‌های 1000، 2000، 3000، 5000، 9000، 9999 و 021 هر کدام ویژگی‌های خاص خودشان را دارند و کسب‌وکارهای مختلف با رویکردهای متفاوت می‌توانند از این اپراتورها استفاده کنند.

مثلا اگر به دنبال اپراتوری با کمترین هزینه پیامک می‌گردید، احتمالا باید از خطوط 5000 استفاده کنید. اگر به دنبال این هستید که بدون دردسر برای همه افراد پیامک ارسال کنید، اپراتور 9000 برای شما مناسب است و اگر به دنبال خطوطی قدیمی هستید، اپراتور 1000 انتخاب خوبی برای شماست.

بدون نیاز به امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

استفاده از پنل اس ام اس تقریبا نیاز به استفاده از هیچ نرم‌افزار و سخت‌افزار خاصی ندارد. همین که یک سیستم کامپیوتری یا گوشی موبایل که به اینترنت وصل شود داشته باشید، کافی است.

همین سادگی در استفاده به‌علاوه امکانات و قابلیت‌های زیاد آن، این روش تبلیغاتی را به یکی از محبوبت‌ترین راه‌های بازاریابی در ایران و جهان تبدیل کرده است.

محیط کاربری زیبا و کاربرپسند

یکی از ویژگی‌هایی که هنگام انتخاب پنل اس ام اس باید به آن توجه کنید، محیط کاربری آن است. اغلب پنل‌های پیامکی معتبر کشور، یک محیط کاربری زیبا و کاربرپسند دارد که نه تنها چشم‌نواز است، بلکه کاربر هنگام کار کردن با آن گیج نمی‌شود و در کل همه‌چیز برای او آسان است. بنابراین قبل از اینکه سامانه پیامکی مورد نظر خود را خریداری کنید، ببینید آیا محیط کاربری آن را می‌پسندید یا خیر.

اپلیکیشن اندروید و ios پنل پیامکی

ویژگی مهم دیگری که برای بسیاری از کاربران مهم است، داشتن برنامه موبایل و یا به اصطلاح همان اپلیکیشن برای سیستم عامل اندروید و ios است. سامانه‌های پیامکی متفاوت ممکن است در این موضوع با هم متفاوت باشند؛ اما اغلب آن‌ها یک اپلیکیشن موبایل برای راحتی کاربران خود دارند.

اتصال به نرم‌افزار crm

در بخش قابلیت‌های پنل‌های اس ام اس، به این نکته اشاره کردیم که با استفاده از وب سرویس می‌توانید پنل را به سایت خود متصل کنید. این سایت‌ها اگر با نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتریان یا همان CRM اداره شوند، کار اتصال به پنل پیامکی حتی از قبل هم برای شما راحت‌تر می‌شود. بنابراین یکی از ویژگی‌های مهم پنل اس ام اس، اتصال به نرم‌افزار crm است.

اتصال به نرم‌افزار حسابداری

از دیگر ویژگی‌های کاربردی پنل اس ام اس، اتصال به نرم‌افزار حسابداری است. تقریبا تمام کسب‌وکارها از یک نرم‌افزار حسابداری یا نرم‌افزار حسابداری آنلاین و تحت وب استفاده می‌کنند و در موقعیت‌های مختلف نیاز دارند به پرسنل و مشتریان خود اس ام اس بفرستند. با اتصال پنل اس ام اس به نرم‌افزار حسابداری، تمام این‌ کارها آسان و طبق برنامه انجام می‌شوند.

ارتباط مستقیم با مشتریان

در نهایت تمام قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی که تا به حال برای پنل‌های پیامکی بررسی کردیم یک هدف کلی را دنبال می‌کنند و آن، برقراری یک ارتباط مستقیم و صمیمانه با مشتریان است. به تعبیری دیگر شما اگر ارتباط خوبی با مشتریان خود نداشته باشید، در دراز مدت، به موفقیت چندانی هم نخواهید رسید.

پنل پیامکی به شما کمک می‌کند به بهترین نحو ممکن ارتباط مستقیم خود را با مشتریان حفظ کنید و بتوانید یک کسب‌وکار موفق، در خدمت اجتماع داشته باشید.

مقایسه پنل اس ام اس با سایر روش‌های تبلیغاتی

حالا که با ویژگی‌ها و قابلیت‌های پنل‌های اس ام اس آشنا شدیم، وقت آن رسیده که روش تبلیغاتی ارسال پیامک تبلیغاتی را با سایر روش‌های تبلیغاتی مانند روش‌های محیطی و دیجیتال مقایسه کنیم.

هزینه پایین ارسال پیامک تبلیغاتی

اگر بخواهیم روش‌های مختلف تبلیغاتی را با هم مقایسه کنیم، می‌توان گفت پنل اس ام اس، کمترین هزینه را دارد. هزینه تبلیغات محیطی مانند زدن بیلبورد در شهر تهران بین 500 میلیون تا 3 میلیارد است و هزینه طراحی بیلبوردها هم چیزی حدود 5 تا 8 میلیون تومان متغیر است. درحالی که با 1 میلیون تومان حدود 10 هزار پیامک تبلیغاتی ارسال کنید.

 

 

 

سرعت بالای تبلیغات

قبلا به این اشاره کردیم که سرعت ارسال پیامک تبلیغاتی بسیار بیشتر از سرمایه‌گذاری روی سایر روش‌هاست. مثلا فرض کنید می‌خواهید در فضای دیجیتال مارکتینگ و با قوی کردن سئو سایت تبلیغات کنید. برای این کار باید ماه‌ها و حتی سال‌ها زمان بگذارید، هر روز سایتتان را به‌روز کنید و در نهایت پس از گذشت یک دوره زمانی طولانی به سود خواهید رسید.

اما در مورد ارسال پیامک این‌طور نیست. فقط با یک برنامه‌ریزی خوب، می‌توانید به سرعت پیامک‌های خود را به دست هزاران و حتی میلیون‌ها نفر برسانید و خیلی زود به فروش بالایی برسید.

بازدهی بالا

حتی اگر از دو مورد هزینه و سرعت هم بگذریم؛ بازدهی بالای پیامک را نمی‌توان نادیده گرفت. در روش ایمیل مارکتینگ نرخ بازشدن هر ایمیل تنها 19.8 درصد است. در حالی که نرخ باز شدن پیامک تبلیغاتی، 98 درصد است. همین اختلاف در باز شدن بین ایمیل و اس ام اس نشان می‎‌دهد این روش تا چه حد تاثیرگذار است.

دسترسی گسترده به اقشار جامعه

از چند سال پیش تا الان، دیگر نمی‌توان کسی را پیدا کرد که یک موبایل دم دستش نباشد و هر چند دقیقه یک‌بار آن را چک نکند. یعنی حتی افرادی که گوشی موبایل هوشمند ندارند هم یک سیم‌کارت به همراه یک گوشی ساده همیشه همراهشان است. بنابراین ارسال پیامک تبلیغاتی، این امکان را به ما می‌دهد تا پیام خود را به اقشار مختلف جامعه، از کلان‌شهر تا روستا، از تحصیلات بالا تا سطح تحصیلات پایین و هر قشر دیگری که فکرش را بکنید، برسانیم. بنابراین این روش در مقایسه با انواع روش‌های دیجیتال، محیطی و چاپی، تاثیرگذاری بیشتری روی عموم مردم دارد.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی قابلیت‌ها و ویژگی‌های پنل‌های اس ام اس پرداختیم تا در آینده بتوانید با چشمانی باز و اطلاعات کامل روش تبلیغاتی خود را مشخص کنید. اگر بخواهیم مهم‌ترین ویژگی‌ها و قابلیت‌های سامانه پیامکی را خلاصه کنیم می‌توان به هزینه پایین پنل اس ام اس، دسترسی به اقشار گوناگون، امکان تبلیغات سریع و پربازده و البته تبلیغات هدفمند اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا