کیفیت و عدالت در اولویت معاونت آموزشی وزارت بهداشت

معاون آموزشی وزارت بهداشت کیفیت و عدالت را از اولویت‌های معاونت آموزشی خواند و بر ضرورت همراهی و همدلی اعضای هیات علمی دانشگاه ها تاکید کرد.

به گزارش ایسنا،دکتر سیدجلیل حسینی، معاون آموزشی وزارت بهداشت در مراسم تودیع و معارفه رؤسای جدید و پیشین دانشگاه علوم پزشکی قزوین، همراهی و همدلی اعضای دانشگاه را زمینه‌ساز رشد در حوزه سلامت استان دانست و اظهار داشت: رئیس‌جمهور و وزیر بهداشت در این دوره بر عدالت، شفافیت و تعامل تأکید ویژه دارند که این رویکردها فرصت‌های مناسبی برای بهبود شرایط ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به مشکلات موجود در دانشگاه‌ها تصریح کرد: حال دانشگاه‌های ما خوب نیست و این مسئله مختص دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیست. مسائل اقتصادی، بدهی‌های دانشگاه، عدم پرداخت‌ها و مشکلات مرتبط با گردش کارهای آموزشی و درمانی ازجمله چالش‌های اصلی هستند که امیدواریم با تعاملات وزیر بهداشت و سیاست‌های جدید معاونت آموزشی این مشکلات برطرف شود.

کیفیت و عدالت، اولویت‌های معاونت آموزشی

دکتر حسینی بر لزوم توجه به کیفیت در حوزه آموزش تأکید کرد و گفت: کیفیت در رأس برنامه‌های ما قرار دارد و عدالت آموزشی سیاست دیگر معاونت آموزشی است تا بتوانیم به شکل یکسان عمل کنیم و مشکلات دانشجویان و اساتید را برطرف سازیم.

وی همچنین از اقدامات مجلس در تخصیص ۸۰ هزار میلیارد تومان برای رفع بدهی‌های دانشگاه‌ها خبر داد و افزود: اگرچه این اعتبار به‌صورت اوراق خواهد بود و تسویه آن زمان‌بر است، اما گامی مهم برای کاهش نگرانی‌ها محسوب می‌شود.

افزایش حقوق رزیدنت‌ها و پرداخت کارانه

معاون آموزشی وزارت بهداشت به افزایش حقوق رزیدنت‌ها و سیاست‌های جدید پرداختی اشاره کرد و گفت: در برخی رشته‌ها، دستمزد دستیاران به سطح هیئت علمی رسیده است. همچنین تلاش کرده‌ایم حقوق کارورزان افزایش یابد و پرداخت ۶۰ درصد کارانه برای نیروهای ضریب کا در ماه اول انجام شود.

استاد و دانشجو؛ محور اصلی دانشگاه

دکتر حسینی استاد و دانشجو را صاحبان اصلی دانشگاه خواند و گفت: اساتید باید با انگیزه و روحیه خوب در خدمت دانشجویان باشند و این انگیزه از طریق مشارکت آنها در تصمیم‌گیری‌ها تقویت می‌شود.

وی بر ضرورت حمایت از دانشجویان تأکید کرد و افزود: باید شرایطی فراهم شود که دانشجویان احساس کنند اساتید آنها همچون اعضای خانواده‌شان در مسیر آموزش و پرورش تلاش می‌کنند.

چالش‌های افزایش ظرفیت دانشجویان پزشکی

وی به افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت دانشجویان پزشکی از سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: افزایش تعداد دانشجویان از ۵۰ نفر به ۲۶۰ نفر فشار زیادی بر زیرساخت‌ها، اساتید و دانشجویان وارد کرده است. آموزش پزشکی به امکاناتی مانند تخت آموزشی و تجهیزات نیاز دارد که بدون تأمین این زیرساخت‌ها، کیفیت آموزش کاهش می‌یابد.

ضرورت تأمین زیرساخت‌های آموزشی

معاون آموزشی وزارت بهداشت تأمین زیرساخت‌های آموزشی را حیاتی دانست و افزود: برای هر دانشجو به حدود ۱۸ متر فضای آموزشی و تجهیزات مرتبط نیاز داریم. برآوردها نشان می‌دهد که برای توسعه زیرساخت‌ها به بودجه‌ای بالغ بر ۳۶ هزار میلیارد تومان نیاز است.

برنامه‌های جدید برای کاهش مهاجرت و ایجاد انگیزه

وی با اشاره به طراحی پلتفرمی برای ارتباط مستقیم با ۲۲ هزار عضو هیئت علمی کشور، از استفاده از این ظرفیت‌ها برای کاهش روند مهاجرت اساتید و دانشجویان خبر داد و گفت: همدلی و انگیزه در میان اساتید و دانشجویان موجب افزایش کیفیت و کاهش مهاجرت خواهد شد.

نگاهی به مسائل سلامت در سطح کلان

حسینی به محدودیت‌های وزارت بهداشت در کنترل برخی مسائل مانند تصادفات و آلودگی‌ها اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که با مشارکت شورای عالی سلامت و امنیت غذا، شرایط بهبود یابد.

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، وی تأکید کرد: ما مسئولیت ۲۰ تا ۲۵ درصد امور سلامت را بر عهده داریم، اما با همکاری سایر نهادها می‌توانیم تأثیرات مثبت بیشتری در جامعه ایجاد کنیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا