آخرین اخبار درباره چالش‌های خدمات بانک سپه پس از حمله سایبری

مصطفی پرتوافکنان، به عنوان یکی از اعضای هیات مدیره بانک سپه، از تمامی مشتریان به دلیل وقفه‌ای که در ارائه خدمات این بانک ایجاد شده، عذرخواهی کرد و از همراهی و صبر آنها قدردانی نمود. وی بیان داشت که از زمان آغاز جنگ تحمیلی ۱۲ روزه و پس از وقوع حمله سایبری به ساختارهای فناوری اطلاعات بانک، ارائه خدمات به مشتریان برای مدتی دچار اختلال گردید که به نمایندگی از دیگر مدیران و کارکنان بانک از این بابت عذرخواهی می‌کند. وی با بیان اینکه بیشتر خدمات بانکی در حال حاضر در تمامی شعب فعال است، خاطرنشان کرد که سایر خدمات نیز در روزهای آتی مجدداً به حالت عادی بازمی‌گردد.

تلاش برای تسهیل دریافت وجه نقد در شعب بانک سپه

پرتوافکنان در مورد اقداماتی که بانک سپه در روزهای اولیه این واقعه برای برطرف کردن مشکلات به وجود آمده انجام داده، توضیح داد که دو رویکرد در نظر گرفته شد. نخستین اقدام تأمین نقدینگی در تمامی شعب کشور بود که امکان برداشت وجه مشتریان به‌طور موقت را فراهم ساخت و دیگر اینکه با هماهنگی با بانک مرکزی، برداشت وجه از طریق دستگاه‌های خودپرداز امکان‌پذیر شده است.

واریز حقوق و مزایای تمامی پرسنل انجام شد

این عضو هیات مدیره بانک سپه به واریز حقوق و مزایای تمامی کسانی که از طریق این بانک حقوق دریافت می‌کنند، در این دوران پرچالش اشاره کرد و گفت که همکاران با تلاش مستمر خود توانسته‌اند شرایط را آسان‌تر کرده و از ایجاد وقفه برای این گروه از مشتریان جلوگیری کنند.

استقرار سیستم جدید بانکداری متمرکز در بانک سپه

پرتوافکنان ادامه داد که همزمان با این رویداد، یک سامانه جدید نیز برای ارائه خدمات دائمی و پایدار و به‌جای سیستم پیشین قرار داده شد. این سامانه در روزهای اخیر تحت آزمایش‌های دقیق کارشناسان و مدیران بانک قرار گرفته و پیاده‌سازی آن طی چند روز، یک دستاورد تاریخی تلقی می‌شود.

این عضو هیات مدیره بانک سپه با تأکید بر اینکه این بانک اکنون قوی‌تر از هر زمان دیگری در خدمت مشتریان خود است، ابراز داشت که استقرار و اجرای سیستم جدید بانکداری متمرکز در شرایط معمول حداقل به ۶ ماه زمان نیاز دارد، اما با تلاش شبانه‌روزی کارکنان، این کار طی چند روز انجام شده که این خود یک رکورد به شمار می‌رود.

احیای خدمات کارت، ساتنا و پایا، دریافت و پرداخت و تغییر رمز

پرتوافکنان در ادامه اطلاع داد که اینترنت بانک و همراه بانک سپه در عرض ۴۸ ساعت آینده دوباره فعال خواهد شد و در حال حاضر تلاش می‌شود تا خدمات غیرحضوری بانک در همان زمان مجدداً برقرار شود. همچنین خدمات چکاوک و مسائل مربوط به سامانه‌های تسهیلاتی و اعتباری نیز به زودی از سر گرفته می‌شود که تمامی این موارد از طریق رسانه‌ها به اطلاع مشتریان خواهد رسید.

بخشودگی خسارات تأخیر مشتریان اعتباری از آغاز جنگ تحمیلی تا پایان تیرماه

وی در ادامه گفت‌وگو به تمهیداتی که به منظور حمایت از فعالان اقتصادی و تقویت تولید داخلی و معیشت مردم در این شرایط دشوار اتخاذ شده، اشاره کرد و بیان داشت که خسارت تأخیر یا وجه التزام مشتریان اعتباری از ابتدای جنگ تحمیلی تا پایان تیرماه مشمول بخشودگی می‌شود.

پرتوافکنان در پایان، به نمایندگی از خانواده بزرگ بانک سپه مجدداً از تمامی مشتریانی که در امور روزمره خود با مشکلاتی روبرو شده‌اند، عذرخواهی کرد و از حمایت و صبر آنها در شرایط سخت قدردانی نمود و ابراز امیدواری کرد که این بانک بتواند خدمات بهتری به مردم شریف کشور ارائه دهد و به طور سریع و قوی‌تر از گذشته به کار خود ادامه دهد.

او همچنین در مورد بازگشت برخی از خدمات این بانک گفت که امروز به یک ثبات در خدمات کارت، خدمات ساتنا و پایا، دریافت و پرداخت، تغییر رمز، خرید از دستگاه‌های POS، پرداخت قبوض و خدمات غیرحضوری از طریق درگاه‌های IPG رسیده‌ایم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا