رشد بازار خودروهای برقی از دست تسلا خارج شد

در ماه آوریل، فروش خودروهای جدید از برند «تسلا» در اسپانیا نسبت به همان ماه در سال گذشته با کاهشی به میزان ۳۶ درصد به عدد ۵۷۱ دستگاه رسید. این در حالی است که فروش دیگر برندهای خودروهای برقی روند صعودی را تجربه کرده است.
براساس دادههای ثبتنام که روز دوشنبه توسط انجمن خودروسازان اسپانیا (ANFAC) منتشر شد، در چهار ماه نخست سال جاری میلادی، فروش «تسلا» در اسپانیا نسبت به مدت مشابه سال پیش کاهش ۱۷ درصدی را نشان میدهد. در مقابل، فروش خودروهای برقی، شامل خودروهای کاملاً برقی و هیبریدی، با افزایش چشمگیر ۵۴ درصدی روبرو بوده است.
کاهش فروش خودروهای «تسلا» در قاره اروپا به دلیل رقابت شدید از سوی برندهای بومی و به ویژه تولیدکنندگان چینی در حوزه خودروهای برقی میباشد، حرکتی که تحت مدیریت «ایلان ماسک» صورت میگیرد.
تمایلات سیاسی «ماسک» به سمت راست افراطی در اروپا نیز به نارضایتیهایی منجر شده که اعتراضات علیه خود او و شرکت «تسلا» را به دنبال داشته و همچنین مواردی از خرابکاری در نمایشگاهها و ایستگاههای شارژ این برند در آمریکا و اروپا به وقوع پیوسته است.
در هفتههای اخیر، «ماسک» اظهار کرد که با توجه به زمان کمتری که برای دولت ترامپ اختصاص داده شده، او فرصت بیشتری برای مدیریت جزئیات فعالیتهای «تسلا» پیدا خواهد کرد.
به گفتهی گزارش رویترز، دادههای منتشرشده از سوی انجمن خودروسازان اسپانیا نشاندهنده این است که فروش برندهای خودروساز چینی شامل «بی وای دی»، «ام جی کارز» (MG) و «امودا» (Omoda) در سال جاری میلادی به ترتیب افزایشهای چشمگیر ۶۴۴ درصد، ۸۰ درصد و ۳۴۶ درصدی را تجربه کرده است.