نخستین سفر وزیر اقتصاد به مرکز داده‌های بانک سپه

دکتر سید علی مدنی‌زاده در سخنانی که در این بازدید ایراد کرد، از تلاش‌های مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره، هیأت عامل و کارکنان بانک سپه به‌خاطر احیا و از سرگیری خدمات این بانک در مدت زمان کوتاه پس از حملات سایبری دشمن، تقدیر و تشکر نمود.

او اظهار کرد: در زمان‌هایی که کشور تحت فشار جنگ تحمیلی و حملات بی‌رحمانه دشمن قرار داشت، بانک سپه نقش مهمی در خدمات‌رسانی به ملت ایفا کرد و با وجود آسیب‌های جدی به زیرساخت‌هایش، مانع از بروز بحران در میان سپرده‌گذاران و جامعه مشتریان گسترده‌اش شد.

مدنی‌زاده از مسئولان بانک سپه خواست تا با یک رویکرد نظام‌مند و برنامه‌ریزی‌شده، تجربیات خود در عبور موفق از چالش‌های جدی که دشمن به زیرساخت‌های این بانک وارد کرده است و مدیریت هوشمندانه بحران را به سایر بانک‌ها منتقل کنند.

این گزارش می‌افزاید، عباس مرادپور، معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی، در ادامه بازدید، با اشاره به موفقیت‌های بانک سپه در پشت سر گذاشتن چندین بحران در سال‌های اخیر، ازجمله ادغام بانک‌ها و مؤسسات مالی نظامی، تهدیدات امنیتی اوایل سال جاری و نیز حمله سایبری جدی دشمن در زمان جنگ اخیر، از تلاش‌های بی‌وقفه و سرعت عمل کارکنان، به‌ویژه در بخش فناوری اطلاعات و امنیت این بانک برای از سرگیری خدمات خود تمجید کرد. همچنین، آیت‌الله ابراهیمی، مدیرعامل بانک سپه، در حین بازدید، گزارشی در خصوص اقدامات و برنامه‌های این بانک پس از حمله سایبری در راستای احیای اطلاعات هویتی و سپرده‌های مشتریان، راه‌اندازی مجدد عابربانک، همراه بانک و پرداخت حقوق کارکنان خود و نیروهای مسلح با همکاری بانک مرکزی ارائه داد.

این گزارش همچنین خاطرنشان می‌سازد که وزیر اقتصاد در خلال این بازدید، از مرکز داده، میز امداد شعب، حوزه عملیات پشتیبانی و فناوری و مرکز تماس مشتریان بازدید به‌عمل آورده و به‌طور مستقیم از نزدیک با فعالیت‌های آن‌ها آشنا شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا