ارتباط مستقیم و رودررو با دانشجویان در محیط دانشگاه افزایش یابد


معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اگر با دانشجویان ارتباط مستقیم و رودررو صورت نگیرد و مدیریت نشود، ممکن است باعث به وجود آمدن یک فضای دوقطبی شود که البته مطلوب نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، دکتر فرزاد جهان‌بین در نشست هم‌اندیشی معاونان فرهنگی و دانشجویی واحدهای ویژه و سطح یک دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اهمیت اقطاب اثرگذار در فعالیت های فرهنگی دانشگاه، گفت: نقش اقطاب اثرگذار مانند معلم، استاد، مدیریت، خانواده و محیط‌های رفاقتی جامعه بسیار برجسته است و باید به آن توجه ویژه داشت.

وی با بیان اینکه لازم است ارتباط مستقیم و رودررو با دانشجویان در محیط دانشگاه افزایش یابد، اظهار داشت: اگر این ارتباط صورت نگیرد و مدیریت نشود، ممکن است باعث به وجود آمدن یک فضای دوقطبی شود که البته مطلوب نخواهد بود. در این زمینه اساتید بیشترین ارتباط را با دانشجویان دارند و قطعاً تأثیری دوچندان در برقراری این ارتباط خواهند داشت.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: لازم است با اتخاذ سیاست های درست، از دانشجویان هوادارانی واقعی برای انقلاب اسلامی و دین بسازیم. دانشگاه آزاد اسلامی دارای یک میلیون و ۲۵۰ هزار دانشجو است که همین امر مسئولیت دانشگاه آزاد اسلامی را مضاعف می‌کند. در این زمینه بیشترین نقش را اساتید دانشگاه برعهده دارند و لازم است واحدهای دانشگاهی تمام تلاش خود را در توان‌افزایی اساتید و اعضای هیأت علمی به کار ببرند.

وی با بیان اینکه پس از هوادارسازی، دو موضوع «عنصر» و «عضو» از اهمیت بسزایی برخوردار است، گفت: در این زمینه نیز اساتید، تشکل های دانشجویی و شبکه‌سازی نقش پررنگی دارند.

دکتر جهان‌بین همچنین بر لزوم کاهش تصدی‌گری در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، برگزاری جشنواره های امامت و مهدویت، برگزاری جلسات تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی، برگزاری شوراهای تعامل خانواده و دانشگاه، برگزاری جلسات فکری و… تأکید کرد.

معاونان فرهنگی بازوهای توانمند دانشگاه در جهاد تبیین هستند

در ادامه این نشست، دکتر داریوش جاوید معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اهمیت جهاد تبیین در دانشگاه، گفت: معاونان فرهنگی بازوهای توانمند دانشگاه در جهاد تبیین هستند و باید در این زمینه تلاش حداکثری داشته باشند.

وی با اشاره به چالش های دانشگاه آزاد اسلامی در چند سال گذشته گفت: شیوع کرونا، کاهش هرم جمعیت جوان، افزایش مراکز آموزش عالی، پرداخت ۱۲۰۰ میلیارد تومان به بازنشستگان و بازخرید شدگان دانشگاه و… ازجمله چالش های دانشگاه آزاد اسلامی بود که دکتر طهرانچی با اتخاذ سیاست ها و تدابیر لازم توانست دانشگاه را در مسیر اعتلا و موفقیت نگه دارد. امروز با گذار از چالش های یادشده، در دانشگاه شرایط مناسبی برقرار است.

دکتر جاوید ادامه داد: حقوق کارکنان و اعضای هیأت علمی در چند سال اخیر با شیب قابل قبولی افزایش داشته است. در تمام واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سامانه های یکپارچه‌ای ازجمله آموزشیار و پژوهشیار راه‌اندازی شده که در یکپارچه شدن امور دانشگاه تأثیر بسزایی داشته است. در حال حاضر هیچ توسعه کمی در دانشگاه نداریم و تمام تمرکز بر توسعه کیفیت و افزایش امور رفاهی کارکنان است.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی در پایان با تأکید بر اهمیت درآمدزایی غیرشهریه‌ای در دانشگاه، گفت: حوزه فرهنگی اگر درآمدزایی برای خود ایجاد کند، می تواند تمام آن را در حوزه مربوط به خود هزینه کند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، در ادامه این نشست، جلسه پرسش و پاسخ با حضور معاونان فرهنگی و دانشجویی برگزار شد. همچنین قرار است در این نشست سه روزه جلسات پرسش و پاسخ با حضور رئیس مرکز حراست دانشگاه، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی، مدیرکل دانشجویی، مدیرکل تشکل های اسلامی، رئیس مرکز ورزش و تربیت‌بدنی، رئیس مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی و رئیس باشگاه رشد استعدادهای هنری و ادبی جوان برگزار شود. 

انتهای پیام


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا