اعتصاب سراسری کارکنان بخش بهداشت انگلیس و ولز – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آژانس فرانس پرس، کارکنان آمبولانس‌ های انگلیس و ولز امروز دوشنبه اعلام کردند که در اعتراض به وضعیت معیشتی خود و لزوم دستیابی به بهبود شرایط کاری شان بار دیگر اعتصاب کرده اند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، اعتصاب امروز کارکنان آمبولانس انگلیس در آستانه اعتصابات همزمان گسترده‌ ای قرار دارد که اتحادیه‌ های کارگری و پرستاران از ماه گذشته میلادی آن را برنامه ریزی و اعلام کرده بودند.

به گزارش این رسانه، «یونیسون» (Unison) بزرگترین اتحادیه کارگری انگلیس اعلام کرد که ۱۵ هزار کارمند آمبولانس در انگلیس به همراه ۵ هزار کارمند بیمارستان‌ های «لیورپول» اعتصاب خواهند کرد.

سرویس آمبولانس لندن به مردم توصیه کرده است تا فقط در شرایط «تهدید کننده زندگی» با شماره فوریت های اضطراری تماس بگیرند.

کارکنان آمبولانس انگلیس از ماه دسامبر گذشته اعتصاب خود را آغاز کرده اند. پرستاران انگلیس نیز دست به اعتصاب بی‌ سابقه‌ ای زده‌ اند که نشان‌ دهنده نارضایتی گسترده در نظام بهداشت و درمان ملی انگلیس از بودجه دولتی است.

این در حالیست که اواخر سال گذشته میلادی و در پی نزدیک شدن به موعد آغاز اعتصابات گسترده و فراگیر ۱۰ هزار نیروی درمانی و رانندگان آمبولانس در انگلیس، لندن تهدید کرده بود که برای جبران کمبود این کارمندان در تلاش است تا از نیروهای ارتش استفاده کند.

دولت انگلیس پیشتر با صدور بیانیه ای اعلام کرده بود که در صدد است تا در صورت بروز کمبود در نیروهای درمانی و رانندگان آمبولانس از نظامیان ارتشی استفاده کند.

قرار است برای جبران خسارت ناشی از اعتصاب کارگران سلامت از یک هزار و ۲۰۰ نظامی ارتش استفاده شود.

در همین ارتباط، هزاران نفر از کارکنان اداره پست انگلیس هم چندی پیش و در آستانه تعطیلات سال نو میلادی اعتصاب گسترده ای را برگزار کردند.

اعتصاب کنندگان خواستار دریافت دستمزدهای بالاتر در میان افزایش بی سابقه قیمت‌ها در کشورشان شدند.

در همین رابطه، سخنگوی ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس پیشتر در گفتگو با خبرنگاران گفته بود: این اعتصابات مکرر موجب آشفتگی برای همه از جمله کارکنان نظامی خواهد شد که مجبورند اعلام آماده باش کنند و برخی ماموریت های حیاتی در کشور را برعهده گیرند.

وی همچنین افزود که مذاکراتی با وزارت دفاع در حال انجام است تا نظامیان جایگزین افرادی شوند که در بخش آمبولانس های امداد دست به اعتصاب زده اند آن هم در شرایطی که نظام بهداشت عمومی به ویژه در بخش های اورژانس دچار بحران بی سابقه ای شده است.

مقامات انگلیس همچنین گفتند که در حال آموزش دو هزار نظامی برای پشتیبانی از گارد مرزی هستند.


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا