چگونه پرورش مرغ سلطان را انجام دهیم؟

یکی از مرغ و خروس های زینتی که از زمان پادشاهان عثمانی تا به امروز مورد توجه افراد بسیار زیاد قرار گرفته است، مرغ سلطان می باشد. این مرغ ابتدا مورد توجه پادشاهان ترک قرار گرفتند. در سال ۱۸۵۴ به انگلستان فرستاده شد. این پرنده به دلیل داشتن چهره های زیبا و تاج انبوه از پرهای نرم و شیک مورد توجه افراد بسیار زیادی در نقاط جهان قرار گرفت. نه تنها روی تاچ این پرنده بلکه شما روی ساق پا و انگشتان پرنده نیز انبوهی از پر را مشاهده خواهید کرد. بسیاری از افراد با توجه به زیبایی و گران بودن این نژاد از مرغ تصمیم گرفتند که آن را مورد پرورش قرار دهند. اگر جز آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید با پرورش مرغ و خروس نژاد سلطان به سودآوری برسید این مطلب مختص شماست. در این مطلب تمام شرایط موجود را مورد بررسی قرار  داداشه شده است.

خصوصیات ظاهری مرغ و خروس سلطان

مرغ و خروس سلطان از جمله نژادهای ترک و خانواده کاکل دارها به شمار می رود. کسانی که پرورش مرغ را انجام میدهند از مرغ و خروس سلطان به عنوان مرغ های تزیینی برای پرورش استفاده می کنند. این مرغ ها جذاب و زیبا هستند.  شانه مرغ سلطان به شکل حرف v انگلیسی بوده و بدن این پرنده پر از پر می باشد. تاج های بسیار زیبا و پر از بر و پاهایی که پنج انگشت داشته و تمامی آنها را پر پوشانده از ویژگی های بارز ظاهری مرغ و خروس سلطان میباشد. توجه داشته باشید خروس سلطان از سینه بزرگتری و پهن تری نسبت به مرغان برخوردار است.

محیط مناسب برای پرورش مرغ سلطان

بسیاری از افراد در محیط های نرم و پرورش روی بستر را برای سلطان انتخاب میکنند. روی بستر را با کاه، پوشال نرم و خاک اره می پوشاند تا پای این مرغ  دچار شکستگی نشود. اما ما به شما برای ایجاد محیط مناسب جهت پرورش مرغ سلطان  قفس مرغ را پیشنهاد می کنیم. قفس های مرغ به راحتی هرچه تمام تر می توانند شرایط مورد نیاز برای پرورش مرغ را برای شما فراهم کند. همچنین با استفاده از قفس به راحتی هرچه تمام تر می توانید مدیریت این کسب و کار را به عهده داشته باشید.

تجهیزات لازم برای پرورش مرغ سلطان

برای این که بتوانیم پرورش مرغ سلطان را به بهترین شکل انجام دهید نیازمند تجهیزاتی چون دانخوری و آبخوری، فن تهویه، سیستم گرمایشی و سرمایشی، لامپ و قفس مرغ هستید. با استفاده از این تجهیزات به راحتی هرچه تمام تر می توانید شرایط ایده آل برای رشد پرنده را به وجود آورد.

تغذیه مناسب برای مرغ سلطان

انواع دانه ها، مانده غذا، غلات، نان خشک، برنج، میوه، سبزیجات، جیره مخصوص مرغ، کنسانتره ها از مهمترین گزینه هایی است که شما می‌توانید در پرورش مرغ سلطان از آنها به عنوان جیره غذایی استفاده کنید. یکی از مهمترین نکاتی که در جیره غذایی مرغ سلطان باید به آن توجه کنید چربی پایین و نمک کم در جیره غذایی آنهاست. چنانچه شما غذاهای شور و چربی بالا را به این مرغ دهید آن را دچار بیماری کبدی و کلیوی خواهید کرد. برای اینکه این نژاد از مرغ به بهترین شکل بتواند غذای خود را هضم کند می ‌توانید در غذای آنها دانه های جو و گندم را قرار دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا